You are currently viewing ترمیم ریشه فرش
ترمیم ریشه فرش

ترمیم ریشه فرش

در این مطلب انواع ریشه فرش، چگونگی ترمیم ریشه فرش را برای شما بازگو می نماییم. از زمان های گذشته تا به امروز فرش یکی از گرانبهاترین و پر ارزش ترین وسایل در خانه محسوب می گردد.

بر اثر رفت و آمد و استفاده از آن در سال های متوالی، آسیب و کثیفی در بافت و یا ریشه های فرش ایجاد می شود. در این مطلب انواع ریشه فرش، چگونگی ترمیم ریشه فرش را برای شما بازگو می نماییم.

وظیفه ریشه فرش چیست؟

قبل از آنکه به ترمیم ریشه فرش ماشینی و دستباف بپردازیم شاید در ذهن شما سوالی پیش آید که وظیفه ریشه فرش چیست؟ و چرا ترمیم ریشه های فرش مهم می باشد؟

زمانی که فرش یا گلیم مورد نظر را از دار قالی باز می کنیم برای جلوگیری از ساییده شدن و باز شدن تار و پود ها عمل ریشه زنی را انجام می دهند تا از تار و پود فرش ها حفاظت شود که در ادامه به انواع ریشه فرش اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با انواع بافت ریشه فرش:

  •  ساده
  •  توری
  •  گره دار
  •  حلقه ای

که هر یک از آن ها را می توان به روش هایی نظیر بافت اوریب، گیس بافت، ریشه بافته، برگشته و ریشه با تار های پیچیده بافت زد با این کار می توان از فرسودگی زودرس ریشه های فرش جلوگیری کرد یا به عنوان ترمیم ریشه فرش از این بافت ها استفاده کرد.

ریشه فرش دستباف

فرش های دستباف در هر خانه ای از اهمیت خاصی برخوردار می باشند در پاکیزه نگهداشتن و جلوگیری از فرسودگی آن ها تلاش زیادی می شود. اما فرش های دستباف نیز همچون سایر وسایل منزل دچار آسیب و یا فرسودگی می شوند.

حتی تابلو فرش های موجود در منزل ممکن است بر اثر رطوبت و یا موریانه سبب آسیب شوند یا همچنین ریشه های فرش از بین بروند که در این صورت بهترین راه پیشنهادی،

مراجعه به افراد مجرب و حرفه ای کارخانه قالیشویی جردن که در این زمینه تخصص کافی دارند، می باشد.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها