You are currently viewing شیرازه دوزی فرش
Fluffy-Carpet

شیرازه دوزی فرش

شیرازه های فرش را می توان به یک قاب تشبیه کرد. زیرا علاوه بر زیبایی موجب محافظت از لبه های فرش در برابر ساییدگی و یا ورود آب می گردد. شیرازه دوزی فرش یکی از خدمات قالیشویی جردن می باشد.

 شیرازه به نواحی از قالی گفته می شود که پس از اتمام کاربافت فرش ، توسط رفوکاران حرفه ای جهت جلوگیری از ریزش بافت فرش و زیبا تر نمایان شدن قالی بر روی فرش بافته می شود.

باید بدانید نحوه شیرازه دوزی فرش دستبافت و ماشینی ، کاملا متفاوت می باشد. این شیرازه ها به صورت نوارهایی در امتداد طولی فرش قرار گرفته اند.

عوامل نابودی شیرازه فرش 

۱- رطوبت شیرازه های فرش را می پوساند و موجب خرابی و از بین رفتن هرچه سریع تر آنها می شود.

۲- تماس بیش از حد شیرازه با زمین آن را نخ نما می کند.

۳-عامل دیگر که میتواند موجب خرابی آنها شود  بیدخوردگی فرش است.

۴- پارگی شیرازه هم میتواند یکی از عوامل دیگر کوتاهی عمر شیرازه های فرش شود.

قالیشویی جردن از سال 1331 تا کنون مشغول به فعالیت می باشد. در طول  سالهای گذشته، همواره تلاش متولیان این مجموعه بر این بوده است که رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب کنند. استفاده از کادر مجرب و متعهد، رعایت قیمت های منصفانه، استفاده از دستگاه های به روز و کار آمد در شستشوی فرش، حفظ اصول بهداشتی و اسلامی در پاکیزگی فرش از جمله اقداماتی است که این مجموعه در راستای جلب رضایت مشتریان خود انجام می دهد. 

شیرازه متصل

این شیرازه، که اغلب در فرش های روستاییان و عشایر خصوصاً قشقاییها،استفاده می شود. چند ردیف دارد و نوعی از شیرازه متصل به حساب می آید.

شیرازه منفصل

این شیرازه را همان طور که می توان از اسمش فهمید، به صورت جداگانه تهیه می کنند و با نخ و سوزن آن را به فرش می دوزند. لازم به ذکر است که شیرازه منفصل مقاومت کمتری نسبت به شیرازه متصل دارد.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها