You are currently viewing طرح فرش شاه عباسی

طرح فرش شاه عباسی

فرش ایرانی با طراحی دلپذیر و متنوعی که دارد در جهان جایگاه ویژه ای دارد. طرح فرش شاه عباسی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین طرح است. و هزاران طرح زیبا در فرش های ایرانی قابل مشاهده است.

طراحان با طرح های زیبا ،همراه با هنر آفرینی رنگرزها و ابریشم گرانبها و هنر خاص بافندگان فرش با شکوه ایرانی تولید می شود. زیبایی طرح و کیفیت پشم و رنگ های درخشان فرش ایرانی، آن را در سراسر جهان خاص می کند.

گل شاه عباسی

گل نیلوفر آبی را به شکل های مختلفی در قالی دستباف میبینیم. بعد از گل هشت پر ،پر کاربردترین طرح از گذشته تا امروز است. این گل متداول‌ترین طرح در دوره صفوی بوده و به همین دلیل به گل شاه عباسی معروف است. گل شاه عباسی شبیه گل نرگسی است که از تکرار دو دایره و دو برگ درست می شود. دارای شش یا هشت و یا ده برگ می‌باشد که متداول‌ترین نوع آن نوع هشت برگی است.

در قالیشویی جردن تمامی اصول شست و شوی فرشهای دست باف  به درستی رعایت می شود. مرحله غبار گیری که از مهمترین مراحل شستن فرش دست باف می باشد قبل از شست و شو انجام می شود تا علاوه بر تمیزی بیشتر، با زدودن گرد و غبار و حشرات احتمالی از تار و پود فرش، به طول عمر فرش افزوده شود.

قالیشویی جردن

ما شعــبه دیگـری نداریــم.

قالیشویی جردن یکی از قدیمی ترین قالیشویی های تهران با شبکه گسترده ای از مشتریان است، همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی از نام “قالیشویی جردن” سو استفاده کنند و حتی وب‌سایت به نام ما راه اندازی کنند. Jordaniran.com تنها وب‌سایت قالیشویی جردن است./.

رنگ های شاه عباسی

طرح شاه عباسی بیشتر در اصفهان ، تبریز و مشهد بافته می شود. طرح شاه عباسی را از رنگ های مختلف بدون محدودیت استفاده می کنند. رنگ هایی که بیشتر در طرح شاه عباسی استفاده می شوند شامل لاکی ،کرم، سبز، آبی، آجری، بژ،  سرمه‌ای، عنابی نیلی است. به ندرت فرش‌های طرح شاه عباسی کمتر از چهارده رنگ دارند.

بافندگان بیشتر از رنگزاهای طبیعی برای این طرح استفاده می کنند. سایز و اندازه فرش‌ها با طرح شاه عباسی  حداكثر 6 و يا 9 متر مربع است . با ابعاد بزرگتر از این اندازه‌ها کمتر بافته می شود.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها