You are currently viewing فرش دستباف ایران
فرش دستباف ایران

فرش دستباف ایران

هر ملتی یک کالای نمادین دارد که دنیا آن ملت را با ذکر آن کالا بیاد می آورد، فرش دستباف ایران نماد ملت ما در بین اقوام است. و جهان ایران را با فرش دست باف آن  را می‌شناسد. کارشناسان فرش سراسر دنیا می گویند فرش دستباف ایرانی بهترین و زیباترین نوع فرش در دنیاست.

باستان شناسان و متخصصان اعتقاد دارند تاریخچه بافت و تولید فرش در ایران به دوران صفویه (۱۷۳۶ ۱۵۰۱ میلادی) برمی گردد. پژوهشگران معتقدند که قرن ۱۶ و ۱۷، آغاز شکوفایی هنر فرشبافی در ایران بوده است.

فرش دستباف ایران

سهم بازار – Share of voice

حدود یک سوم فرش دست باف کل دنیا در ایران بافته می شود و ۳۰ درصد از بازار صادرات این محصول لوکس در دنیا، در دست کشور ماست. اگر می خواهید فرش دست باف بخرید یا تصمیم دارید فرش دستباف تان را عوض کنید، بهتر است قبل از این کار نکته هایی را که برای خرید فرش دست باف خوب لازم است بدانید.

که دارای کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی هستند و این امر در کنار زیبایی محصول مورد اهمیت می‌باشد.  در تار و پود فرش دست بافت ایرانی پنبه و پشم بکار می رود.  این نوع فرش و قالی به فرش یا قالی پشمی مشهور است.

از آنجا که فرش دستباف بسیار ارزشمند است و جدا از هزینه ای که بابت آن پرداخت شده است، نماد هنر و ذوق نیاکان ماست، نگهداری از آن بسیار مهم می باشد. از این رو برای شستشوی فرش دستباف خود باید دقت لازم را داشته باشیم.

در صورت نیاز به ترمیم و یا شستشوی فرش دستباف، قالیشویی جردن آمادگی انجام این خدمات را دارند.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها