You are currently viewing پاک کردن لکه جوهر از روی فرش
پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

ممکن است بر اثر حوادث گوناگون لکه های مختلفی روی فرش ایجاد شود. بعد از به وجود آمدن لکه مهم ترین کار این است که سریع اقدام کنید چون اگر لکه قدیمی شود پاک کردن آن نیز دشوار تر خواهد بود . قالیشویی جردن راهکار های ساده ای را یرای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش ارائه میدهد.

برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش یا مبلمان راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم اما توجه داشته باشید لکه ی جوهر از لکه های قوی و سرسخت محسوب می شود.  اگر مدت زمان زیادی از ایجاد لکه گذشته است و یا لکه با این راهکار ها به طور کامل پاک نشد حتما فرش یا مبلمان خود را به یک قالیشویی مطمئن بسپارید تا هیچ اثری از لکه بافی نماند.

راهکار هایی برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش 

برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش بهتر است سریع اقدام نمایید. هر چقدر لکه قدیمی تر باشد پاک کردن آن دشوار تر می شود.

تمیز کردن لکه جوهر از روی فرش با ماست

اگر جوهر روی فرش ریخت بهتر است چند قاشق از ماست را برای لک زدایی نگه دارید. پس اگر مقداری جوهر روی قسمتی از فرش اتاقتان ریخت، معطل نکنید و چند قاشق ماست کم چرب روی لکه بریزید و ماست را روی لکه هم بزنید. با این کار ماست ها آغشته شده و فرش تمیز و بدون لکه می شود حالا ماست های رنگی را از روی فرش جمع کنید. اگر مقدار جوهر ریخته شده زیاد است این کار را چندین مرتبه تکرار کنید.

در نهایت با یک حوله تمیز و مقداری آب، ماست های باقیمانده را از روی فرش تمیز کنید تا اثری برجای نماند.

زدودن لکه جوهر از روی فرش با شوینده ملایم

توجه داشته باشید که پاک کننده های صنعتی به خصوص الکل و استون را فراموش کنید، چون ممکن است باعث از بین رفتن رنگ بافت های فرش شود. بنابراین بهتر است از شوینده های ملایم مثل شامپو بچه و یا پاک کننده های طبیعی مثل آبلیمو استفاده کنید. با انجام مراحل زیر که در تصاویر مشاهده می کنید می توانید به سادگی اثر جوهر را تا حد زیادی کاهش دهید.

استفاده از اسپری مو

 اسپری مو یک پاک کننده مناسب برای از بین بردن لکه جوهر از روی فرش است! یک قوطی اسپری مو، یک دستمال حوله ای یا چند برگ دستمال کاغذی، یک حوله تمیز و مقداری آب ولرم آماده کنید.

برای تمیز کردن لکه جوهر از روی فرش مقداری اسپری مو روی لکه بپاشید و فورا دستمال حوله ای را روی آن قرار دهید تا رطوبت را به خود جذب کند. ممکن است مجبور باشید این کار را چند مرتبه تکرار کنید. زمانی که پاک کردن لکه جوهر از روی فرش به اتمام رسید، با یک حوله تمیز وآب ولرم باقیمانده اسپری مو را از روی فرش پاک کنید.

پاک کردن لکه ماژیک یا جوهر از روی فرش با سرکه سفید

برای پاک کردن لکه جوهر از فرش ، لکه را در سرکه سفید فرو کنید سپس آن را با حوله حمام بپوشانید و روی لکه را با حوله محکم فشار دهید اما مالش ندهید. خواهید دید که لکه ماژیک یا جوهر از روی فرش به حوله منتقل می شود. ادامه این کار سبب می شود تا لکه کاملا از روی فرش به حوله منتقل شود و لکه ای روی فرش نماند.

ما شعــبه دیگـری نداریــم.

قالیشویی جردن یکی از قدیمی ترین قالیشویی های تهران با شبکه گسترده ای از مشتریان است، همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی از نام “قالیشویی جردن” سو استفاده کنند و حتی وب‌سایت به نام ما راه اندازی کنند. Jordaniran.com تنها وب‌سایت قالیشویی جردن است./.

برطف کردن بوی بوی سرکه

  1. حالا برای رفتن بوی نامطبوع فرش ازبخارشوی استفاده کنید (می توانید از جاروبرقی نیز استفاده کنید )
  2. با آب سرد و مقداری آب لیمو منطقه موردنظر روی فرش را خیس کنید و سپس با جاروبرقی خشک، رطوبت را بکشید.
  3. می توانید با اسپری از آب و آب لیمو ، منطقه موردنظر را خیس کنید، سپس با یک حوله رطوبت آن را بگیرید و در نهایت یک پنکه جلوی آن قرار دهید تا خشک شود .

زدودن لکه خودکار از دیوار یا کفپوش

خمیردندان را مستقیم بر روی حوله دستی بزنید و حوله را با حرکات دورانی روی لکه بمالید. ممکن است اثر خمیر دندان بر روی دیوار یا کفپوش بماند، تنها کافی است محل را با یک پارچه گرم دستمال کنید.

مایع ضد عفونی دست را مستقیم بر روی حوله دستی بزنید و حوله را با حرکات دورانی روی لکه بمالید.معمولا ضدعفونی کننده دست روی اکثر سطوح نتیجه می دهد . اگر بقایایی از مایع ضد عفونی دست بر روی سطوح باقی ماند می توانید با پارچه گرم دستمال بکشید.

اگر از روش های بالا نتیجه ای حاصل نشد می توانید کمی اسپری الکل بزنید و لکه را پاک کنید .

پاک کردن لکه جوهر بر روی مبل

  • برای پاک کردن لکه مرکب سیاه از روی مبل لازم است ابتدا لکه را خیس کنید و مقداری نمک آشپزخانه روی آن بریزید و سپس با پنبه مالش دهید.
  • مخلوطی از گلیسرین و آمونیاک را روی لکه بمالید و سپس با آب و پودر دستی خوب شست و شو دهید .
  • از آب ژاول نیز می توانید ، استفاده کنید .

اما اگر مبلمان شما گران قیمت است و یا لکه جوهر کهنه و سرسخت است . به شما پیشنهاد می کنیم مبلمان خود را به یک قالیشویی مطمئن بسپارید تا اثری از لکه باقی نماند . یکی  از خدمات متنوع مجتمع قالی شویی جردن، شستشوی انواع مبلمان و تشک در محل است.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها