You are currently viewing پاک کردن لکه روغن از روی فرش
پاک کردن لکه روغن از روی فرش

پاک کردن لکه روغن از روی فرش

در بعضی از مواقع ممکن است چربی و یا لکه بر روی فرش شما وجود داشته باشد که در این مواقع حتماً باید به فکر پاک کردن لکه روغن از روی فرش (Removing oil stains from the carpet) باشید و باید این کار را به درستی انجام دهید تا هیچ لکه‌ای بر روی فرش منزل شما باقی نماند. در این صفحه قصد داریم جدیدترین روش‌های پاک کردن لکه روغن از فرش را به شما بگوییم تا بتوانید با انجام دادن آنها سخت‌ترین لکه‌های چربی را از بین ببرید.

بهترین محلول های پاک کردن لکه روغن از فرش

در تمامی خانه‌ها چند محلول وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن لکه‌های به وجود آمده در فرش را از بین ببرید و با استفاده از آنها می‌توانید به پاک کردن لکه روغن از روی فرش بپردازید. به عنوان مثال سرکه سفید و جوش شیرین جزو موادی هستند که در همه خانه‌ها وجود دارد و همچنین مایع ظرفشویی هم جزو آن دسته از موادی است که در تمامی خانه‌ها وجود دارد و با استفاده از این محلول‌ها و با ترکیب کردن آنها می‌توانید سخت‌ ترین لکه‌های فرش را از بین ببرید. در ادامه این صفحه می‌خواهیم به طور کامل به پاک کردن لکه روغن از روی فرش بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

ما شعــبه دیگـری نداریــم.

قالیشویی جردن یکی از قدیمی ترین قالیشویی های تهران با شبکه گسترده ای از مشتریان است، همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی از نام “قالیشویی جردن” سو استفاده کنند و حتی وب‌سایت به نام ما راه اندازی کنند. Jordaniran.com تنها وب‌سایت قالیشویی جردن است./.

بهترین حلال برای پاک کردن روغن از روی فرش

پاک کردن لکه روغن از روی فرش یکی از مهم ترین کارهایی است که باید حتماً انجام دهید و یکی از سوالاتی که معمولاً مشتریان از کارشناسان قالیشویی جردن می‌پرسند این است که بهترین محلول برای پاک کردن روغن از فرش کدام است و چگونه می‌توان به راحتی روغن را از فرش پاک کرد. در پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که در بعضی از مواقع ممکن است به هر دلیلی روغن بر روی فرش منزل شما بریزد که باعث شود فرش رنگ خود را از دست بدهد و یا به زبان دیگر روغنی شود.

پاک کردن لکه روغن از روی فرش
پاک کردن لکه روغن از روی فرش

در این مواقع حتماً باید از یک محلول که بسیار قدرتمند است استفاده کنید تا بتواند روغن موجود در فرش را از بین ببرد. برای این کار شما نیاز به جوش شیرین دارید که یکی از قوی‌ترین و کاربردی‌ترین مواد و محلول‌های موجود برای پاک کردن لکه‌های روغنی و چربی از روی فرش منزل شما است. به این صورت که اگر لکه روغن بر روی فرش شما وجود داشته باشد می توانید با استفاده از جوش شیرین آن لکه را از بین ببرید. در ادامه به پاک کردن لکه روغن از روی فرش و به طور مستقیم به تمیز کردن لکه روغن از روی فرش اشاره خواهیم کرد.

مشاهده مجوز قالیشویی جردن

خوشبختانه اتحادیه قالیشویی تهران خدمات گسترده ای (از جمله مشاهده قالیشویی های مجاز و لیست قالیشویی های غیرمجاز) را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می دهد. با لمس دکمه زیر می توانید جواز قالیشویی حردن را مشاهده کنید.

روش از بین بردن لکه روغن از روی فرش

همانطور که اشاره شد یکی از روش‌های “پاک کردن لکه روغن از روی فرش” این است که از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین می‌تواند به راحتی لکه‌های موجود بر روی فرش را از بین ببرد و مهم نیست که لکه موجود بر روی فرش روغن باشد یا چربی. برای این کار کافی است که قبل از استفاده از جوش شیرین چربی و روغن موجود بر روی فرش را بتراشید و در این مرحله باید به طور کامل مواظب باشید که هیچ آسیبی به فرش شما وارد نشود.

بعد از این کار شما باید مقداری آب را به همراه صابون و مایع ظرفشویی مخلوط کنید و بر روی لکه موجود بر روی فرش اسپری کنید همچنین در این مواقع می‌توانید از کمی الکل هم برای این کار استفاده کنید. بعد از این کار شما باید از کمی جوش شیرین استفاده کنید و آن را بر روی لکه موجود بر روی فرش بریزید و چند دقیقه زمان بگذارید تا جوش شیرین کار خود را به درستی انجام دهد و بعد از چند دقیقه با استفاده از یک مسواک به تمیز کردن لکه روغن در فرش بپردازید. .

زمانی که از جوش شیرین برای شستشوی فرش استفاده کردید پیشنهاد می‌شود بر زیر فرش تشتی بگذارید و با استفاده از کمی آب داغ آن را به طور کامل بشویید تا هیچ لکه روغنی بر روی فرش نماند. بهتر است بدانید که استفاده از جوش شیرین بهترین روش پاک کردن لکه روغن از روی فرش است.

روش های شستشو فرش از چربی

همانطور که اشاره شد شما می‌توانید از جوش شیرین برای پاک کردن لکه روغن از روی فرش استفاده کنید اما یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که آیا از محلول دیگری هم می‌توان برای پاک کردن لکه چربی و یا روغن از روی فرش استفاده کرد. در پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که شما می‌توانید به جای استفاده از جوش شیرین از نشاسته و یا کمی نمک هم استفاده کنید و با این مواد می‌توانید به راحتی سخت‌ترین چربی‌ها را از روی فرش پاک کنید.

مواد گفته شده جزو قوی‌ترین مواد برای پاک کردن روغن مایع از روی فرش می‌باشند و حتی می‌توانند سخت‌ترین چربی‌ها را هم از روی فرش پاک کنند. شما می‌توانید به راحتی از پودر بچه و یا نمک استفاده کنید و بر روی لکه مورد نظر در فرش بریزید و با استفاده از مایع ظرفشویی سخت‌ترین لکه‌های موجود بر فرش را پاک کنید.

مطالب پیشنهادی: براق کردن فرش

از بین بردن لکه روغن از روی موکت

یکی از آزاردهنده‌ترین مسائلی که ممکن است برای همه پیش بیاید این است که روغن بر روی موکت می‌ریزد و لکه آن در موکت باقی می‌ماند که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. در این مواقع حتماً باید به فکر پاک کردن لکه روغن از روی فرش و یا موکت منزل خود باشید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. شما می‌توانید به راحتی از سرکه سفید برای پاک کردن لکه روغن از روی فرش و یا موکت استفاده کنید.

به این صورت که مقدار کمی از سرکه سفید را با یک لیوان آب مخلوط کنید و به مایع به دست آمده مایع ظرفشویی اضافه کنید و سپس این محلول به دست آمده را با استفاده از کمی نمک بر روی لکه بپاشید. چند ثانیه به محلول به دست آمده فرصت دهید تا کار خودش را به درستی انجام دهد و سپس با استفاده از یک ابر آن را پاک کنید تا موکت به طور کامل تمیز شود.

استفاده از الکل برای از بین بردن لکه فرش

شما می‌توانید از الکل هم برای پاک کردن لکه چربی و یا روغن از فرش استفاده کنید و با استفاده از کمی الکل صنعتی این کار را به خوبی انجام دهید. برای انجام دادن این کار کافی است کمی الکل را بر روی لکه موجود بر فرش اسپری کنید و کمی فرصت دهید تا الکل کارش را انجام دهد. بعد از گذشت چند ثانیه با استفاده از یک پارچه سطح لکه را به خوبی تمیز کنید و اگر متوجه شدید که لکه به خوبی از بین رفته است حتماً باید در این مرحله از کمی آب به همراه پارچه استفاده کنید تا هیچ الکلی بر روی فرش شما نماند زیرا می‌تواند خطرآفرین باشد.

پاک کردن لکه روغن از روی فرش
پاک کردن لکه روغن از روی فرش

پاک کردن لکه روغن از روی فرش با حلال رنگی

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید چندین روش گوناگون برای از بین بردن لکه روغن از روی فرش وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید سخت‌ترین لکه‌های چربی و روغن را از روی فرش پاک کنید. اما اگر همچنان موفق به از بین بردن لکه روغن نشدید پیشنهاد می‌شود از حلال‌های رنگی استفاده کنید. اما به این نکته مهم توجه کنید که ممکن است حلال‌های رنگی حاوی مواد اسیدی باشد که بتواند به بافت فرش شما آسیب برساند. پس حتماً باید در هنگام خرید حلال‌های رنگی به این نکته دقت کنید.

نتیجه گیری

در این صفحه به طور کامل به روش‌های از بین بردن لکه روغن از روی فرش اشاره شد و متوجه شدید که با استفاده از مواد شیمیایی گوناگون که همگی آنها در خانه موجود است می‌توانید استفاده کنید تا لکه‌های سرسخت چربی و روغن را از روی فرش پاک کنید. اگر از روش‌های گفته شده استفاده کردید اما همچنان لکه‌های روغن و چربی بر روی فرش شما باقی ماند حتماً باید به فکر شستن فرش منزل خود باشید تا به طور کامل لکه‌های روغن و چربی از بین برود. شما می‌توانید تمامی سوالات مربوطه به شستشوی فرش را در بخش کامنت از متخصصین قالیشویی جردن بپرسید.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها