You are currently viewing پاک کردن لکه شمع از روی فرش
پاک کردن لکه شمع از روی فرش

پاک کردن لکه شمع از روی فرش

معمولا پاک کردن لکه شمع از روی فرش کار بسیار راحتی است. شما می توانید با روش های خانگی این کار را انجام دهید. اما در مواردی که لکه سرسخت بود با کمک یک قالیشویی مجاز و معتبر به سادگی لکه شمع را از روی فرش پاک کنید. با استفاده از روش‌های درست می‌توانیم به‌راحتی لکه شمع را از بین ببریم. با ما همراه باشید

اگرچه امروزه برای روشنایی فضا از شمع استفاده نمی کنیم اما هنوز هم روشن کردن شمع حس خوشایند و دلپذیری برای ما دارد و اکثرادر میهمانی ها و جشن ها ازآن برای زیبایی فضا وتزیین میزمان استفاده میکنیم . ولی با وجود زیبایی شمع بعضی مواقع بامنظره ناخوشایندی که از لکه شمع بر روی فرش و یا وسایل مختلف ریخته مواجه می شویم.

چگونه لکه شمع را پاک کنیم؟

برای پاک کردن لکه ابتدا صبر کنید موم سرد و سفت شود. سپس چند تکه یخ را روی موم بگذارید.یخ باعث می‌شود موم شکننده شده، تراشیدن آن راحت تر شود.سپس با وسیله ای که خیلی تیز نباشد، موم ترد شده را بتراشید. می‌توانید از کاردک پلاستیکی یا کارت اعتباری استفاده کنید تا مطمئن باشید به فرش آسیبی نمیرسد.

امکان دارد پارافین به بافت فرش نفوذ کرده باشد،در این مورد یک تکه پارچه نخی تمیز روی فرش میگذاریم.یک اتوی گرم با دمای متوسط را بر روی پارچه می کشیم و اجازه می دهیم گرمای اتو شمع باقی‌مانده در بافت فرش را آب کند.

پارافین آب می شود و به پارچه نخی می­چسبد. بهتر است چند بار پارچه را جابجا کرده و دوباره اتو کشید تا تمام پارافین آب شود. مواظب باشید دمای اتو زیاد نباشد تا فرش را نسوزاند. هم چنین میتوان به‌جای اتو از سشوار هم استفاده کرد.

نکته

به‌جای استفاده از پارچه نخی، می توانیم از کاغذهای نسبتاً ضخیم و یاکاغذهای قهوه‌ای رنگ استفاده کنیم.

پاک کردن لکه شمع رنگی

در مواردی ریختن پارافین شمع بر روی فرش، لکه‌ ای رنگی روی فرش ایجاد می کند. برای پاک کردن اثر رنگی لکه، می توانیم از شامپو فرش استفاده کنیم. همچنین میتوانیم از ترکیب شامپو فرش و سرکه سفید و آب ولرم هم استفاده کنیم. بهتر است با اسفنج محل لکه را شسته  و به حالت ضربه‌ای آن‌قدر روی لکه بزنید تا پاک شود.

اگر با استفاده از روش های فوق موفق به پاک کردن لکه شمع نشدید میتوانید از  قالیشویی مطمئن جردن کمک بگیرید.

فراموش نکنید این امور را قالیشویی جردن با سالها تجربه با بهترین کیفیت برای شما انجام می دهد.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها