You are currently viewing پاک کردن لکه لاک از روی فرش
پاک کردن لکه لاک از روی فرش

پاک کردن لکه لاک از روی فرش

پاک کردن لکه لاک از روی فرش با روش های خانگی یا با کمک یک قالیشویی مطمئن مثل قالیشویی جردن به سادگی امکان پذیر است.

احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام لاک زدن، لاک روی فرش بریزد و روی فرش لکه ایجاد شود. پاک کردن لکه لاک کار دشواری به نظر می رسد اما خودتان می توانید با راهکار های ساده ای این لکه را پاک کنید. هر چه زودتر اقدام به پاک کردن لکه ی لاک کنید، لکه ساده تر پاک می شود.

لاک خیس راحت تر از لاک خشک پاک میشود پس باید تا دیر نشده اقدام به تمیز کردن فرش کرد.

برداشتن لاک از روی فرش

ابتدا با یک قاشق یا سوهان ناخن سعی کنید لاک را از روی فرش جمع کنید. اگر لاک خشک شده بود با یک جسم تیز تر سعی کنید آنرا از فرش جدا کنید. باید مراقب بود لاک به نقاط دیگر فرش گسترش پیدا نکند. سپس با یک پارچه تمیز باقی مانده لاک را هم از روی فرش برمیداریم . به صورت ضربه زدن این کار را انجام میدهیم تا لاک پخش نشود.

فراموش نکنید این امور را قالیشویی جردن با سالها تجربه با بهترین کیفیت برای شما انجام می دهد.

استفاده از تمیزکننده ها

در مرحله بعد از تمیز کننده ها برای از بین بردن لکه فرش استفاده میکنیم.

هشدار: فقط باید مراقب باشید از تمیز کننده های حاوی استون یا وایتکس استفاده نکنید،زیرا به فرش آسیب میرسانند.

از این تمیز کننده ها می توانید استفاده کنید.

  •  الکل
  • آب اکسیژنه(فقط برای فرش های با رنگ روشن)
  • اسپری مو
  • شیشه پاک کن

قبل از هر چیزی بهتر است تمیز کننده انتخابی خودتان را  بر روی قسمتی از فرش که در معرض دید نیست امتحان کنید تا مطمئن شوید که به فرش آسیبی نمی رسد.

ابتدا محلول پاک کننده را روی پارچه تمیزی بریزید، و به صورت ضربه ای بر روی فرش بزنید و این کار را مرتبا تکرار کنید. حتما دقت کنید پارچه تمیز باشد تا بهتر نتیجه بگیرید. مراقب باشید محلول تمیز کننده را مستقیماَ روی فرش نریزید، چون داخل بافت فرش می رود و به آن آسیب میزند.

پاک کردن لکه لاک از روی فرش

شستشوی فرش

وقتی لکه از بین رفت فرش را شست و شو میدهیم، ابتدا،سطل کوچکی را از آب پر کنید ، ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری مایع لباس‌شویی، یا شوینده فرش را در آب حل کنید.

اسفنج تمیزی را به این محلول آغشته کنید؛ سپس آن را بچلانید تا آب اضافه گرفته شود و ناحیه موردنظر فرش را با آن تمیز کنید. تا زمانی که بوی محلول از بین برود، به تمیزکردن ادامه دهید. سپس بااسفنج خیس تمیز، قسمت موردنظر را تمیز کنید تا مایع شوینده پاک شود.

خشک کردن فرش

حوله خشکی را روی فرش فشار دهید تا آب اضافی آن را بگیرد. وقتی آب اضافی را تا جایی که ممکن است گرفتید، پنکه‌ یا سشوار را به‌صورت مستقیم روی نقطه خیس فرش بگیرید تا کاملا خشک شود.

اگر لکه سر سخت بود و با روش های فوق موفق به پاک کردن لکه نشدید، بهتر است فرش خود را به یک قالیشویی مطمئن بسپارید.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها