You are currently viewing پاک کردن لکه چای از روی مبل
پاک کردن لکه چای از روی مبل

پاک کردن لکه چای از روی مبل

در بعضی از مواقع ممکن است چای و یا قهوه بر روی مبل منزل شما بریزد و باعث می‌شود لکه‌هایی بر روی آن بیفتد که در این مواقع حتماً باید به فکر پاک کردن لکه چای از روی مبل (Removing tea stains from the sofa) باشید. باید گفت که تمیز کردن لکه چای از روی مبل کار سخت و پیچیده‌ای نمی‌باشد و می‌توانید به راحتی به از بین بردن لکه‌ چای از روی مبل بپردازید. در این صفحه می‌خواهیم درباره این موضوع مطالبی را به شما بگوییم پس برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پاک کردن چای از روی مبل با ما همراه باشید.

پاک کردن لکه چای با مایع ظرفشویی

همانطور که گفته شد ممکن است در بعضی از مواقع چای بر روی مبل منزل شما بریزد که در این مواقع حتماً باید به فکر پاک کردن لکه چای از روی مبل باشید و اگر به آن اهمیت ندهید ممکن است بعد از گذشت زمان این لکه تثبیت شود و رنگ مبل شما را خراب می‌کند. یکی از روش‌های جدید برای از بین بردن لکه چای از روی مبل استفاده کردن از مایع ظرفشویی می‌باشد که معمولاً تمامی افراد از مایع ظرفشویی برای تمیز کردن لکه چای از روی مبل استفاده می‌کنند.

اما مهم‌ترین نکته در این روش این است که باید بررسی کنید مبل شما هیچ حساسیتی با مایع ظرفشویی نشان نمی‌دهد و باید پارچه خوبی داشته باشد تا هیچ مشکلی برایش پیش نیاید. برای پاک کردن لکه چای از روی مبل با استفاده از مایع ظرفشویی کافی است مایع ظرفشویی را با سرکه و کمی آب سرد مخلوط کنید و محلول به دست آمده را با استفاده از یک دستمال بر روی مبل خود بریزید و آن را به طور کامل تمیز کنید تا لکه چای از بین برود. بعد از انجام این کار کافی است با یک سشوار مبل خود را خشک کنید تا لکه به طور کامل از بین برود.

ما شعــبه دیگـری نداریــم.

قالیشویی جردن یکی از قدیمی ترین قالیشویی های تهران با شبکه گسترده ای از مشتریان است، همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی از نام “قالیشویی جردن” سو استفاده کنند و حتی وب‌سایت به نام ما راه اندازی کنند. Jordaniran.com تنها وب‌سایت قالیشویی جردن است./.

پاک کردن لکه چای با جوش شیرین

یکی دیگر از روش‌های “پاک کردن لکه چای از روی مبل” استفاده کردن از جوش شیرین می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از جوش شیرین به از بین بردن لکه چای از روی مبل بپردازید. به گفته کارشناسان قالیشویی جردن جوش شیرین از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند تمامی لکه‌های موجود بر روی فرش و یا مبل شما را به راحتی از بین ببرد. برای پاک کردن لکه چای از روی مبل کافی است یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا یک مایع خمیری شکل به دست آید.

پاک کردن لکه چای از روی مبل
پاک کردن لکه چای از روی مبل

بعد از گذشت چند دقیقه خمیر به دست آمده را بر روی لکه مبل بمالید و اگر می‌توانید آن لکه را با استفاده از یک مسواک تمیز کنید و بعد از چند دقیقه آن را با کمی آب بشویید تا لکه چای به طور کامل از روی مبل برداشته شود. بعد از انجام دادن این کار و مطمئن شدن از از بین رفتن لکه کافی است با سشوار آن قسمت را خشک کنید تا پارچه به طور کامل تمیز شده باشد.

پاک کردن لکه چای از روی مبل با نمک

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن چای از روی مبل این است که برای پاک کردن لکه چای از روی مبل از ترکیب نمک و همچنین سرکه استفاده کنید تا بتوانید سخت‌ترین لکه‌های چای را هم از مبل بردارید. برای انجام دادن این کار بهتر است بدانید که فقط نیاز به نمک و سرکه دارید پس در اولین قدم نمک و سرکه مناسب را تهیه کنید و سطح مبل را کمی مرطوب کنید.

بعد از مرطوب کردن لکه حالا نوبت به آن رسیده است که با استفاده از یک کاسه کوچک کمی سرکه و دو قاشق غذاخوری نمک را مخلوط کنید و محلول به دست آمده را بر روی لکه چای بر روی مبل بریزید و اجازه دهید حداقل ۱۰ دقیقه بر روی آن باقی بماند. بعد از گذشت چند دقیقه متوجه می‌شوید که لکه چای کم کم از بین می‌رود و وقتی مشاهده کردید که لکه کمرنگ شده است حال نوبت به آن رسیده است که با استفاده از حوله و سشوار آن قسمت را به طور کامل خشک کنید و مرحله پاک کردن لکه چای از روی مبل را تکمیل کنید.

چرا قالیشویی جردن؟

دلیل اینکه مشتریان قالیشویی جردن را انتخاب می کنند چیست؟ فرق ما با بقیه دقیقا در چیست؟ دکمه زیر را لمس کنید.

پاک کردن لکه چای با خمیردندان

به گفته کارشناسان و متخصصین قالیشویی جردن یکی از روش‌های جدید پاک کردن لکه چای از روی مبل این است که از خمیر دندان‌های سفید کننده برای این کار استفاده کنید و با استفاده از این خمیر دندان‌ها می‌توانید به راحتی تمامی لکه‌های چای سیاه و یا سبز را از بین ببرید. خمیر دندان‌های سفید کننده دندان قدرت بسیار بالایی دارند و می‌توانند سخت‌ترین لکه‌ها مانند لکه‌های چای را هم از بین ببرند.

برای پاک کردن لکه چای از روی مبل کافی است کمی خمیر دندان سفید کننده را با استفاده از یک مسواک بر روی لکه بمالید و بگذارید چند دقیقه بر روی آن باقی بماند و بعد از گذشت چند دقیقه کافی است با مسواک آن را تمیز کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که لکه به طور کامل از بین برود و زمانی که مشاهده کردید لکه کمرنگ شد و از بین رفت کافی است در این مرحله با استفاده از یک حوله آن ناحیه را خشک کنید.

لیست قیمت قالیشویی

هر ساله اتحادیه قالیشویی تهران نرخ مصوب انواع خدمات قالیشویی را در قالب جدولی در وبسایت خود منتشر می کند. برای مشاهده لیست قیمت قالیشویی امسال دکمه زیر را لمس کنید.

پاک کردن لکه چای با آب داغ

یکی از روش‌های از بین بردن لکه چای از روی مبل این است که از آب داغ استفاده کنید و به گفته قالیشویی جردن این روش جزو قدیمی‌ترین روش‌های پاک کردن لکه چای از روی مبل می‌باشد‌. برای انجام دادن این کار کافی است آب را بجوشانید و آن را بر روی لکه چای که در مبل است بریزید و با یک دستمال محکم آن را فشار دهید تا لکه چای به طور مداوم از بین برود.

زمانی که لکه چای با آب داغ تماس پیدا می‌کند باعث می‌شود این لکه کم کم از بین برود و رنگ آن کمرنگ می‌شود که می‌توان گفت این روش جزو آسان‌ترین روش‌های از بین بردن لکه چای از روی مبل است. اما مهم‌ترین کار و نکته این است که باید توجه داشته باشید که آب داغ ممکن است بر روی پارچه مبل شما تاثیر بگذارد و قبل از تمیز کردن مطمئن شوید که کیفیت پارچه شما بالا می‌باشد تا آب داغ بر مبل شما تاثیر بدی نداشته باشد.

از بین بردن لکه چای با پاک کننده صابونی

همانطور که می‌دانید پاک کننده‌های صابونی جزو قوی‌ترین لکه برها در جهان محسوب می‌شود که برای از بین بردن لکه‌های چای استفاده می‌شود و می‌توانید از آن برای پاک کردن لکه چای از روی مبل و یا فرش هم استفاده کنید‌. برای پاک کردن لکه چای از روی مبل کافی است کمی پاک کننده صابون را بر روی لکه مورد نظر در قسمت مبل خود بریزید و با استفاده از یک بروس بر روی آن به آرامی بکشید.

حال باید با استفاده از آب آن ناحیه را به صورت کامل بشویید تا ماده پاک کننده به طور کامل از بین برود و بعد از انجام دادن این کار متوجه می‌شوید که لکه چای به طور کامل از بین رفته است و هیچ اثری از آن نمانده است.

پاک کردن لکه چای از روی مبل

از بین بردن لکه چای از روی مبل های کتان

در بعضی از مواقع ممکن است بر روی مبل کتان شما چای بریزد و بعد از گذشت چند دقیقه متوجه می‌شوید که لکه چای بر روی مبل پارچه کتان شما باقی مانده است و می‌تواند آزاردهنده باشد. اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که زمانی که لکه چای بر روی مبل‌های کتان ریخته شد باید چه کرد و با انجام چه روش‌هایی می‌توان به پاک کردن لکه چای از روی مبل کتان پرداخت.

در پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که برای انجام این کار شما نیاز به سرکه سفید دارید زیرا سرکه سفید جزو قوی‌ترین محلول‌های لکه بر می‌باشد که می‌توانید از آن استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است کمی سرکه سفید را با آب ولرم مخلوط کنید و محلول به دست آمده را بر روی لکه مبل کتان خود اسپری کنید و بگذارید برای چند دقیقه محلول بر لکه مبل بنشیند.

بعد از چند دقیقه با استفاده از یک پارچه لکه را فشار دهید و این کار را چند بار انجام دهید تا لکه مبل کتان از بین برود اما به این نکته مهم توجه کنید که مبل‌های کتان از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در هنگام تمیز کردن حتماً احتیاط کنید.

نکات مهم پاک کردن لکه چای

  • قبل از استفاده از هر گونه ماده برای پاک‌ کردن لکه‌ مبل خود (مخصوصا مواد پاک‌کننده شیمیایی)، ابتدا آن‌ها را روی قسمتی از مبل امتحان کنید که در دید نیست.
  • همچنین تنها از ماده‌هایی استفاده کنید که برای پاک کردن لکه چای مناسب باشد.
  • بهتر است برای پاک کردن لکه چای از روی مبل از دستمال یا پارچه سفید استفاده کنید.
  • تا بتوانید لکه چایی را که از روی فرش پاک می‌کنید روی پارچه ببینید. همچنین ممکن است در صورت استفاده از دستمال رنگی، رنگ آن به مبل انتقال پیدا کند.
  • هرگز برای پاک کردن لکه چای از روی مبل، خیلی تلاش نکنید یا پارچه را محکم روی آن نکشید. این کار نه تنها به پاک کردن لکه هیچ کمکی نمی‌کند، بلکه می‌تواند آن را گسترده‌تر کند.
  • استفاده از پودر صابون نه تنها لکه های چای را از بین نمی‌برد، بلکه برطرف‌ کردن آن را دشوارتر هم می‌کند.

در صورت قدیمی شدن لکه و عدم تمیز شدن با این روش ها میتوانید از قالیشویی مجاز جردن کمک بگیرید. گاهی پاک کردن لکه چای از روی مبل نیاز به تجهیزات مخصوص دارد. یکی از خدمات متنوع مجتمع قالیشویی جردن، شستشوی انواع مبلمان و تشک در محل است.

نتیجه گیری

در این صفحه به طور کامل به پاک کردن چای از روی مبل اشاره شد و متوجه آن شدید که برای از بین بردن لکه چای از روی مبل روش‌های گوناگونی وجود دارد که می‌توانید با به کارگیری از آنها به پاک کردن لکه چای از روی مبل بپردازید. شما می‌توانید تمامی سوالات مربوطه خود را در بخش کامنت از وب سایت قالیشویی جردن بپرسید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تمامی آنها پاسخ داده شود.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


4 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها