You are currently viewing پاک کردن لکه چسب از روی فرش
پاک کردن لکه چسب از روی فرش

پاک کردن لکه چسب از روی فرش

یکی از انواع لکه هایی ممکن است روی فرش شما  ایجاد شود ،لکه چسب مایع یا چسب قطره ای است. پاک کردن لکه چسب از روی فرش به اقدام سریع شما بسیار وابسته است در اولین قدم یک پارچه نخی را بر روی لکه ی چسب بگذارید و روی آن را با درجه متوسط اتو کنید. این عمل را تا زمانی که چسب به پارچه بچسبد انجام دهید.حتما از پارچه نخی استفاده کنید ؛پارچه های پلاستیکی نه تنها مناسب این کار نیستند بلکه باعث بدتر شدن لکه می شوند.

اگر لکه چسب از روی فرش با این روش از بین نرفت از روش های زیراستفاده کنید .

بلافاصله آن را پاک کنید

یکی از انواع لکه هایی ممکن است روی فرش شما  ایجاد شود ،لکه چسب مایع یا چسب قطره ای است.بهترین کار این است که بلافاصله بعد از ایجاد لکه چسب روی فرش آن را پاک کنید. چون به مرور زمان چسب باعث می شود رنگ الیاف فرش تغییر کند. در ادامه به بررسی راهکار ها و روش های ساده پاک کردن این نوع لکه با توصیه قالیشویی مجاز می پردازیم.

چسب‌هایی که پایه ی آب دارند

چسب‌های مایع را می‌توان با استفاده از روش زیر از روی فرش پاک کرد:

ابتدا روی لکه مقداری سرکه بریزید و چند دقیقه منتظر بمانید. با این کار چسب نرم و راحت‌تر از فرش جدا می‌شود.سپس کمی  مایع شوینده (مایع دستشویی یا ظرفشویی) روی چسب بریزید و با فرچه روی آن بکشید. در آخر با آب گرم فرش را بشویید تا کف از آن خراج شود و سپس فرش را خشک کنید .

انواع دیگر چسب که پایه ی آب ندارند 

با استفاده از روش زیر تقریبا می‌توانید انواع لکه های چسب که پایه آب ندارند و یا از انواع قوی تری هستند مانند چسب دو قلو و چسب قطره ای و یا چسب یک دو سه را از روی فرش پاک کنید:

دراین گونه موارد می توانید از استون برای پاک کردن لکه ی چسب  استفاده کنید ولی استون ممکن است به رنگ والیاف برخی از فرش ها (با توجه به نوع الیاف و رنگ بکار برده شان) آسیب بزند. برای همین ابتدا استون را روی قسمتی از فرش که در دید نیست امتحان کنید و ازمقدار بسیار کمی از استون استفاده کنید.

پارچه ای را به استون آغشته کنید و روی لکه چسب بزنید و با ضربه زدن این کار تکرار کنید . تا جای ممکن سعی کنید تا با قسمت های دیگر فرش در ارتباط نباشد.اجازه دهید استن چند دقیقه روی فرش باقی بماند. سپس با یک پارچه استون را پاک کنید.

اگر استون موثر نبود همین کار را با استفاده از تینر انجام دهید. اگر لکه چسب قدیمی بود و یا با استفاده از راهکار های فوق پاک نشد، فرش خود را به یک قالیشویی جردن بسپارید. 


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها