You are currently viewing رازهای خرید فرش
رازهای خرید فرش

رازهای خرید فرش

قالیشویی جردن ارائه دهنده کلیه خدمات قالیشویی، مجری کلیه خدمات باز سازی از جمله، رفوگری، رنگبرداری، رفع سوختگی و  خدمات تخصصی مبل شویی در سراسر تهران در این مقاله از رازهای خرید فرش  با شما صحبت خواهیم کرد.

خرید قالی

اولین قدم این است که فقط به دنبال فرش ارزان قیمت نباشیم. سعی کنیم تفاوت مهم فرش های ماشینی و دستباف را بشناسیم. همیشه مراقب فریب زبان بازی بعضی از فروشنده ها که جنس نامرغوب می فروشند، باشیم.

رازهای خرید فرش

فرش های گل برجسته به دلیل تنوع طرح و رنگ و قیمت خواستاران زیادی دارد. اما تمیز کردن این نوع فرش ها کار سختی است. این نوع فرش ها برای اتاق کودکان مناسب نیست و باعث آزار آنان می شود.بعضی از فرش های گل برجسته خارجی نامرغوب بعد از مدتی هم سطح می شوند.

برجستگی ها تو خالی هستند نازک شده و فرم اولیه را از دست می دهند. فرش های تزیینی برای استفاده دایمی و روزانه مناسب نیستند. این فرش ها کاملا دکوری هستند. جنس این فرش ها طوری است که اگر زیاد استفاده بشوند براحتی تار و پودشان از هم جدا می شوند.

جنس الیاف فرش

در بعضی از فرش ها از ترکیبات نامرغوبی استفاده می شوند. این نوع فرش ها رنگارنگ و اغلب خارجی هستند. بعضی از این نوع فرش ها که کیفیت بدی دارند مخصوصا برای کودکان آلرژی زا هستند. همه ما می دانیم که جنس اغلب فرش دستباف، ابریشم و پشم است.

همین طور هم جنس فرش های ماشینی، پولی پروپیلن و نایلون است. این فرش ها روی سنگ و سرامیک سر می خورند. فرش های دستباف به خاطر نوع و سنگینی، این مشکل را ندارند.

کسانی که آسم یا آلرژی دارند بهتر است به سراغ فرش های ماشینی با الیاف مصنوعی نروند. فرش های تزیینی با پرز بلند گرد و غبار را در خودش جمع می کند و بیماری تشدید می شود. بر خلاف فرش های ماشینی،فرش های دستبافت مو و آلودگی و خرده ریزهای دیگر را در خود جمع نمی کنند.

فرش دستباف خانه را آلوده نمی کند. فرش های ماشینی با تراکم بالا استحکام بیشتری دارند. گرد و خاک در فرش با تراکم بالا کمتر جمع می شود و کمتر سر می خورد. فرش هایی که نایلون در بافتشان استفاده شده است  بادوام تر هستند و کمتر تغییر شکل می دهند. اما گرد و خاک را در خود جمع می کنند و با تحرک کم نیز آن را در فضا پخش میکنند.

رنگ فرش ها نیز در فرش مد روز تاثیر دارند. تا چندی پیش رنگ روشن خیلی مد بود. اما حالا فرش هایی با ترکیب دو رنگ خریداران زیادی دارند. رنگ دودی و قهوه ای سوخته و سرمه ای نیز محبوبیت زیادی دارند.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها