You are currently viewing غبار گیری فرش
غبار گیری فرش

غبار گیری فرش

یکی از اقداماتی که بهتر است قبل از شستشوی فرش انجام شود ، غبار گیری فرش ست. غبارها در واقع  ترکیبات مختلفی در هوا هستند. که به شکل ذرات آهن ، کربن ، دوده ، آلومین و سایر مواد به داخل پرز فرش نفوذ میکنند. به دلیل اینکه عموما این ذرات جذب کننده ی رطوبت هستند ،

ممکن است در دراز مدت بصورت لکه های چرک روی سطح فرش پدیدار شوند.

آسیب به فرش

عدم زدودن غبار در نهایت آسیب به فرش می زند.  آسیب جدی دیگری که عدم غبارگیری به فرش شما میزند، ایجاد مکان مناسب برای رشد حشراتی است همچون بید که باز هم باعث از بین رفتن کامل فرش خواهد شد. بنابراین عمل غبارگیری فرش بصورت مکرر کاملا الزامی است.

بهتر است هر چند روز یک بار فرش خود را با جاروهای برقی با دور کم تمیز کنید. هرچند در زندگی های شهری که معمولاً از جاروبرقی استفاده می شود گرد و غبار چندانی درون فرش باقی نمی ماند اما باز هم خیلی از افراد حداقل سالی یک بار غبارگیری اساسی تری انجام می دهند.

غبار گیری فرش
غبار گیری فرش

غبارگیری بوسیله دستگاه

در طی سالهای اخیر و با پیشرفت تکنولوژی ، غبارگیری بوسیله دستگاه های جدید صورت می گیرد. که علاوه بر داشتن بازده بالا ، می توانند در زمان کوتاهتری تعداد زیادی فرش را غبارگیری کنند. این دستگاه متشکل شده از یک گردونه ی بزرگ و دارای یک استوانه توری شکل است. این استوانه در درون اتاقک بزرگتری قراردارد.

گردونه متحرک از میله های فلزی است. و شبیه ماشین های لباسشویی است. پس از قراردادن تعداد مشخصی فرش متناسب با گنجایش دستگاه ، درب آن بسته می شود و سپس گردونه داخل دستگاه به حرکت درمی آید. دستگاه با سرعت به دور خود می چرخد. براثر حرکت دورانی به وجود آمده ،

تمامی فرش ها از پایین به بالای گردونه و بالعکس حرکت می کنند. و براثر آن گرد و خاک آن کاملاً زدوده میشود.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها