You are currently viewing شستشوی قالی دستباف
شستشوی حرفه ای قالی دستبافت

شستشوی قالی دستباف

شستشوی حرفه ای قالی دستبافت مهمترین نکته ایست که شما هنگام انتخاب قالی شویی خود باید در نظر بگیرید. قالیشویی جردن با تجربه زیاد در شستن قالی های دستبافت در این امر پیشتاز است.

گاهی ریختن آب یا مایعات روی فرش دستباف، باعث مخلوط شدن رنگ نخ فرش شده و طرح فرش را خراب می کند. قالیشویی جردن برای جلوگیری از قاطی شدن رنگ فرش دستباف از مواد شیمیایی استفاده نمی کند. یکی از ترفند های قالیشویی برای قاطی نشدن رنگ فرش دستباف استفاده از روش تخصصی قلم زنی است. باید در نظر گرفت که شستشوی حرفه ای قالی دستبافت از جمله تخصص های قالی شویی جردن می باشد

علت قاطی شدن رنگ فرش های دستباف پس از شستشو

فرش دستباف به خاطر الیاف و نوع بافت خاص آن نیاز به نگهداری اصولی دارد. این فرش ها اصولا هر سه تا پنج سال نیاز به شستشو دارند. این نکته را نباید از یاد برد که وجود کثیفی در فرش دستباف باعث آسیب دیدن فرش می شود.

شستشوی غیر اصولی قالی های دستبافت باعث قاطی شدن رنگ آنها و از دست رفتن ارزش فرش می شود. مواد پاک کننده شیمیایی نامرغوب و نامناسب با جنس فرش ،رنگ فرش را قاطی می کند. شستشو با آب بسیار گرم نیز مناسب نیست.

 جهت شستشوی فرش های دستباف  آنها را به قالیشویی مطمئن جردن بسپارید.

روش قلم زنی برای شستشوی حرفه ای قالی دستبافت

فرش دستباف، کالایی گران بها و نفیس می باشد، ترمیم و نگهداری آن امری با اهمیت می باشد. در نتیجه مرمت فرش دستباف کاری ارزشمند و حائز اهمیت می باشد. فرش دستباف غالبا به دلایلی مانند سهل انگاری وعدم دقت در شستشو، دچار لکه های رنگی و… می شود.

یکی از روش های برطرف کننده قاطی شدن رنگ فرش دستباف، روش قلم زنی است. رفوگران در مرحله اول دلیل رنگ دهندگی را تشخیص و سپس به رفع آسیب می پردازند.

این مرحله که همان مرحله رنگ گذاری است. نیاز به دقت و استفاده از مواد مناسب دارد. به کار نبردن مواد مناسب سبب رنگ دادگی به سایر نقاط فرش و در نتیجه آسیب بیشتر فرش می شود. پس از رنگ گذاری توسط بخور داغ، رنگ را بر روی فرش تثبیت می نمایند.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها