You are currently viewing نکات مهم سپردن فرشها به قالیشویی
نکات مهم سپردن فرشها به قالیشویی

نکات مهم سپردن فرشها به قالیشویی

هنگام سپردن فرشها به قالیشویی شما همواره می‌توانید از خدمات قالیشویی های مجاز در سطح شهر که نحوه و سطح کار آن‌ها توسط اتحادیه صنف قالیشویان شهر تایید شده و دارای مجوزهای لازم برای انجام این خدمات هستند، استفاده کنید.

در رابطه با این کار، مرجعی رسمی به نام اتحادیه صنف قالیشویان در هر شهر وجود دارد که این اتحادیه در طول سال، هر شش ماه یک بار، قیمتی مصوب و رسمی را برای شست و شوی فرش و قالی و موکت به قالیشویان اعلام می‌کند و تمامی قالیشویان موظف به رعایت و اعمال این قیمت ها هستند.

همان‌طور که می‌دانید شست و شوی فرش، قالی و موکت در قالیشویی‌ ها براساس متر مربع محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است که در این میان، موردی نیز به نام قیمت توافقی وجود دارد؛

به همین دلیل گاهی قالیشویی های سودجو میتوانند از قیمتهای توافقی برای صدور فاکتور استفاده کنند که بای به این مورد توجه داشته باشید. مواردی همچون شست و شوی تابلو فرش یا فرش‌های قدیمی و نفیس و یا در صورتی که شست شوی فرش شما نیازمند خدماتی خاص و اضافی باشد؛ توصیه می‌شود حتما در نحوه توافق، دقت لازم و کافی را داشته و سندی از توافق خود در اختیار داشته باشید.

مشاهده مجوز قالیشویی جردن

خوشبختانه اتحادیه قالیشویی تهران خدمات گسترده ای (از جمله مشاهده قالیشویی های مجاز و لیست قالیشویی های غیرمجاز) را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می دهد. با لمس دکمه زیر می توانید جواز قالیشویی حردن را مشاهده کنید.

حتما از اتحادیه قالیشویی شهر خود استعلام بگیرید

هنگامی که از آگهی ها و یا با مشورت با دوستان و آشنایان خود، یکی از قالیشویی‌ های شهر خود را انتخاب می‌کنید، بهتر است قبل از دادن آدرس به قالیشویی و تحویل فرش‌ها  به وب‌سایت اینترنتی اتحادیه مراجعه کنید.چنانچه نام قالیشویی انتخابی توسط شما، در بین لیست اسامی قالیشویان مورد تایید و مجاز آن اتحادیه وجود داشت، می توان به آن اعتماد کرد و باقی موارد به دقت انتخاب شما بستگی دارد.

اما چنانچه نام آن قالیشویی را در فهرست اسامی اتحادیه ندیدید! آن قالیشویی را برای شست و شوی فرش های خود فراموش کنید و دوباره به جست و جو بپردازید تا گزینه ی مناسبی را بیابید.

براساس یک سنت و رسم قدیمی در میان ما ایرانی ها، فرش دستباف جزو سرمایه های اصلی زندگی محسوب می شود؛ پس توصیه می شود قبل از تحویل دادن سرمایه های خود به دست قالیشویی مجاز، قرارداد یا فاکتور ارایه شده را به دقت مطالعه کرده و از سوال کردن درباره آن، اصلا خجالت نکشید.

به هیچ وجه عجله نکنید

هنگام سپردن فرشها به قالیشویی این نکته را فراموش ننماید که به هیچ وجه عجله نکنید. در تحویل و دریافت فرشهایتان کاملا دقت کنید. در قرارداد برخی از شرکت های قالیشویی، بندی وجود دارد که در آن نوشته شده است: هر گونه خسارت احتمالی بر عهده مشتری است.

زیرا معمولا فرش های دستباف و نفیس دارای ارزش مادی بالایی می باشند؛ بنابراین هرگز این بند از قرارداد را نپذیرید. و این موضوع را با کارشناسان آن مرکز در میان بگذارید. و پس از دانستن نظر و تایید آن ها، اقدام به امضای قرارداد نمایید.

همچنین توصیه می شود قالیشویی ای را انتخاب نمایید که در ازای دریافت مبلغی اضافی، فرش های شما را بیمه نماید تا در صورت ایراد خسارت به فرش های شما، بیمه خسارت شما را بپردازد و دچار مشکلات بیشتری نشوید. اطلاعات درج شده در رسید قالیشویی را چک کنبد زیرا رسید قالیشویی تنها سند نزد شما خواهد بود.

همچنین توصیه می شود به هیچ عنوان، رسید بدون مهر واحد قالیشویی یا امضا را قبول نکنید. در آخرین مرحله، توصیه می شود حتما مشخصات کامل و شماره تماس مامور تحویل گیرنده ی فرش و همچنین شماره پلاک خودرو اش را در پشت برگه ی رسید یادداشت نمایید.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها