You are currently viewing ترمیم فرو رفتگی فرش
ترمیم فرو رفتگی فرش

ترمیم فرو رفتگی فرش

ترمیم فرو رفتگی فرش گاهی بسیار سخت تر از چیزی است که تصور می کنید و گاهی با چند ترفند ساده برطرف می شود.

فرورفتگی فرش

اگر اجسام سنگین مثل کمد یا مبل مستقیم روی فرش قرار بگیرند، پرزهای فرش فشرده می شود و روی قالی یا فرش فرورفتگی ایجاد می شود. بهتر است این اجسام را روی فرش قرار ندهیم. ولی  گاهی مجبوریم دکوراسیون خانه خود را طوری ترتیب دهیم که برخی وسایل سنگین بر روی فرش قرار بگیرند.که ظاهر فرش  را زشت می کند.

روش های پیشگیری از ایجاد فرورفتگی فرش

پد فرش در واقع همان ترمز فرش است که هم از لیز خوردن فرش جلوگیری می کند و هم مانع از ایجاد فرورفتگی روی فرش می شود. پد می تواند وزن وسیله سنگین را به خودش جذب کند و مانع از ماندن جای مبل و وسایل بر روی فرش شود. در هنگام خرید پد یا ترمز فرش توجه داشته باشید که این محصولات با ضخامت های متنوعی عرضه می شوند. با توجه به نوع فرش خود از یک ضخامت مناسب استفاده کنید.

تغییر جای وسایل

علت باقی ماندن جای وسایل بر روی مبل و کوبیده شدن الیاف فرش این است که وسایل سنگین به مدت طولانی در یک نقطه از فرش فشار وارد می کنند. بنابراین شما می توانید هر چند وقت یک بار وسایلتان را جا به جا کنید یا حتی پایه مبل و وسایل سنگین را فقط به اندازه ۲/۵ سانتی متر حرکت دهید. این کار را هر یک یا دو ماه انجام دهید.

این روش بیشتر برای وسایل کوچک مناسب است. برای حرکت وسایل سنگین می توانید از  اسلایدهای مبلمان  کمک کند. این ها قطعات پلاستیکی نازک هستند که زیر پایه ها قرار می گیرند و به شما کمک می کنند تا مبلمان سنگین را  حرکت دهید.

استفاده از قطعات پلاستیکی برای زیر پایه مبل

 سعی کنید مبلمان و اثاث سنگین خود را روی این قطعات قرار دهید. ( قطعات معمولا گرد که فشار را روی کف تقسیم می کند. ) در عین حال بهتر است به صورت دوره ای مبل را جا به جا کنید. زیر مبلی ها که دیسک های تخت و محکمی هستند. وزن مبل یا میر یا بوفه را در یک منطقه وسیع تر توزیع می کندو موجب می شود فرش کمتر آسیب ببیند. 

جارو کردن و وکیوم کردن گودی فرش برای ترمیم فرو رفتگی فرش

یکی از راه های ترمیم فرو رفتگی فرش این است که حداقل یک بار در هفته آن را جارو کنید حتی اگر فرش شما کثیف نبود. جارو کردن فرش ، خود به مرتب شدن الیاف کمک می کند. با تنظیمات مکش جاروبرقی خود آزمایش کنید تا ببینید کدام بهترین نتیجه برای نوع فرش شماست. 

انتخاب فرش های پرز کوتاه

هر چقدر پرزهای فرش یا موکت کوتاه تر باشند، نگهداری و تمیز کردنشان راحت  است و در ضمن کوبیده نمی شوند. پس هرگاه تصمیم داشتید فرش یا موکت خود را تعویض کنید، به بلندی و کوتاهی پرزهای آن نیز توجه داشته باشید. و همچنین  فرش های با چگالی بالا کمتر دچار فرورفتگی می شوند.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها