You are currently viewing پاک کردن لکه چای از روی فرش
پاک کردن لکه چای از روی فرش

پاک کردن لکه چای از روی فرش

در بعضی از مواقع ممکن است مشاهده کنید که چای بر روی فرش منزل شما بریزد و با خاصیتی که دارد ممکن است باعث شود که لکه چای بر روی فرش باقی بماند و حتماً در این مواقع باید به فکر پاک کردن لکه چای از روی فرش (Removing tea stains from the carpet) باشید. اگر می‌خواهید لکه چای را از فرش خود ارید پیشنهاد می‌شود با ما تا انتهای این صفحه همراه باشید تا آسان‌ترین روش پاک کردن لکه چای از روی فرش را به شما توضیح دهیم.

لکه های فرش

حتماً مشاهده کردید که ممکن است در بعضی از مواقع لکه‌های چای بر روی فرش بماند و می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و اگر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی نکنید ممکن است در فرش باقی بماند تا به عمق فرش نفوذ کند. بهتر است بدانید که پاک کردن لکه چای از روی فرش کار چندان سختی نمی‌باشد اما اگر به موقع پاک نشود ممکن است یک لکه زرد رنگ بر روی فرش منزل شما باقی بگذارد و حتماً باید با استفاده از مواد گوناگون آن را پاک کنید.

چرا قالیشویی جردن؟

دلیل اینکه مشتریان قالیشویی جردن را انتخاب می کنند چیست؟ فرق ما با بقیه دقیقا در چیست؟ دکمه زیر را لمس کنید.

نحوه پاک کردن لکه چای از روی فرش

زمانی که چای بر روی فرش منزل شما ریخته شد باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فکر پاک کردن لکه چای از روی فرش باشید تا هیچ رنگی از چای در فرش شما باقی نماند و به گفته کارشناسان قالیشویی جردن مهمترین کار در این زمان تمیز کردن لکه چای از روی فرش است. به گفته متخصصین این مجموعه چندین روش گوناگون برای از بین بردن لکه چای از روی فرش وجود دارد که با استفاده از تمامی آنها می‌توانید به پاک کردن چای از روی فرش بپردازید.

شما می‌توانید با استفاده از مواد گوناگون مانند مواد شیمیایی که در تمامی منازل وجود دارد به پاک کردن لکه چای از روی فرش بپردازید که در ادامه به آسان‌ترین روش پاک کردن لکه چای اشاره خواهیم کرد.

پاک کردن لکه چای فرش با جوش شیرین

زمانی که لکه چای بر روی فرش شما افتاد و می‌خواهید آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمیز کنید بهتر است بدانید که اولین روش پاک کردن لکه چای از روی فرش مربوط به استفاده کردن جوش شیرین است. همانطور که می‌دانید جوش شیرین جزو پاک کننده‌های طبیعی محسوب می‌شود که در تمامی خانه ها موجود است و با استفاده از آن می‌توانید به راحتی لکه چای را از روی فرش پاک کنید. همچنین با استفاده از این مواد می‌توانید به راحتی تمامی سطوح فرش را چربی زدایی کنید و بوی بد فرش را از بین ببرید که از نکات مثبت جوش شیرین محسوب می‌شود.

پاک کردن لکه چای از روی فرش
پاک کردن لکه چای از روی فرش

زمانی که چای بر روی فرش شما ریخته شد فقط کافی است مقدار کمی از جوش شیرین را در یک ظرف بریزید و با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را آغشته کنید و سپس با استفاده از آن دستمال بر روی لکه‌های چای بریزید. زمانی که این کار را انجام دهید باعث می‌شود که جوش شیرین به طور کامل لکه چای را از بین ببرد و حتی باعث می‌شود بوی چای هم از فرش خارج شود که به راحتی این کار را انجام می‌دهید. پس می‌توان نتیجه گرفت که پاک کردن لکه چای از روی فرش با استفاده از جوش شیرین به راحتی انجام می‌پذیرد.

مشاهده مجوز قالیشویی جردن

خوشبختانه اتحادیه قالیشویی تهران خدمات گسترده ای (از جمله مشاهده قالیشویی های مجاز و لیست قالیشویی های غیرمجاز) را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می دهد. با لمس دکمه زیر می توانید جواز قالیشویی حردن را مشاهده کنید.

پاک کردن لکه چای از روی فرش با ماست

جالب است بدانید که زمانی که لکه چای بر روی فرش شما باقی ماند و بوی بدی را از خود خارج کرد شما می‌توانید در این مواقع از ماست هم برای از بین بردن آن لکه استفاده کنید. بهتر است بدانید که اگر می‌خواهید با ماست لکه چای را از بین ببرید باید به طور کامل در نظر داشته باشید که ماست انتخابی شما نباید سفت و یا چکیده باشد و یا از ماست بسیار آبکی هم استفاده نکنید زیرا ممکن است نتواند کارش را به درستی انجام دهد.

کافی است کمی ماست را بر روی لکه موجود در فرش بریزید تا سطح لکه چای در فرش منزل شما به طور کامل پوشانده شود و بعد از چند دقیقه کافی است با یک دستمال مرطوب سطح ماست را به طور کامل تمیز کنید تا لکه به طور کامل از بین برود. این کار جزو جدیدترین روش‌های “پاک کردن لکه چای از روی فرش” است که بعد از انجام دادن آن به طور چندین بار ،می‌توانید نتیجه را مشاهده کنید.

ما شعــبه دیگـری نداریــم.

قالیشویی جردن یکی از قدیمی ترین قالیشویی های تهران با شبکه گسترده ای از مشتریان است، همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی از نام “قالیشویی جردن” سو استفاده کنند و حتی وب‌سایت به نام ما راه اندازی کنند. Jordaniran.com تنها وب‌سایت قالیشویی جردن است./.

پاک کردن لکه چای از روی فرش با نمک

یکی دیگر از جدیدترین روش‌های پاک کردن لکه چای از روی فرش مربوط به استفاده کردن از نمک و یا آب گازدار می‌باشد که این روش جزو جدیدترین روش‌های تمیز کردن لکه چای از روی فرش است. برای انجام دادن این کار شما باید اجازه دهید که لکه به طور کامل خشک شود و بعد از خشک شدن کامل شما باید کمی نمک را بر روی سطح آن بریزید تا به طور کامل سطح لکه چای در فرش پوشانده شود‌‌.

بعد از پوشانده شدن لکه چای به طور کامل توسط نمک شما باید بر روی آن کمی آب گازدار بریزید و با دستمال مرطوب محکم روی آن بکشید تا لکه‌ها کمرنگ شود. این مرحله را چند بار تکرار کنید تا به طور کامل لکه چای از فرش شما خارج شود.

پاک کردن لکه چای از روی فرش
پاک کردن لکه چای از روی فرش

پاک کردن لکه چای از روی فرش با سرکه

یکی دیگر از موادی که شما می‌توانید از آن برای از بین بردن لکه چای از روی فرش استفاده کنید مربوط به سرکه است که امروزه از آن استفاده بسیار زیادی می‌شود و در تمامی خانه‌ها هم وجود دارد. سرکه با خاصیت بسیار زیادی که دارد می‌تواند لکه چای را به خوبی در فرش از بین ببرد و فقط کافی است یک پیمانه سرکه را با دو پیمانه آب مخلوط کنید و آن را بر روی سطح فرش که در آن لکه وجود دارد بریزید و با استفاده از یک دستمال آن را به طور کامل پاک کنید تا لکه چای از بین برود.

همچنین شما می‌توانید جوش شیرین را هم به سرکه اضافه کنید تا قدرت این محلول دوچندان شود و اگر این کار را انجام دهید یقین داشته باشید که سخت‌ترین لکه‌های چای هم از بین می‌رود و هیچ نشانه‌ای از لکه چای بر روی فرش منزل شما باقی نخواهد ماند.

برای ترکیب کردن سرکه با جوش شیرین کافی است یک پیمانه جوش شیرین را با دو پیمانه آب مخلوط کنید و در نهایت ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید تا یک ترکیب فوق العاده‌ای را ایجاد کنید و با استفاده از آن فرش مورد نظر خود را تمیز کنید تا لکه چای از بین برود. با این کار می‌توانید به راحتی به فرایند پاک کردن لکه چای از روی فرش کمک کنید.

لکه چای روی فرش کرمی

کسانی که از فرش کرمی در خانه خود استفاده می‌کنند قطعاً می‌دانند که زمانی که چای بر روی فرش منزل آنها بریزد قطعاً لکه چای بر روی فرش خواهد ماند و ممکن است بسیار آزاردهنده باشد اما سوالی که پیش می‌آید این است که چطور باید این لکه را از بین برد و آیا می‌توان به پاک کردن لکه چای از روی فرش پرداخت ؟

در پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که به گفته کارشناسان قالیشویی جردن شما می‌توانید از مایع ظرفشویی برای از بین بردن لکه چای در فرش کرمی استفاده کنید تا به طور کامل فرش شما تمیز شود. پیشنهاد وب سایت قالیشویی جردن این است که در کنار مایع ظرفشویی از یک قاشق سرکه هم استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید و اگر این دو ترکیب را برای پاک کردن لکه چای از روی فرش استفاده کنید که نتیجه اش را می‌بینید و سخت‌ترین لکه‌های چای هم از بین می‌رود.

اقدامات لازم برای از بین بردن لکه چایی روی موکت

اگر متوجه شدید که چای بر روی موکت منزل شما ریخته شد و از خود لکه به جای گذاشت بهتر است بدانید که چند اقدام مهم را باید انجام دهید تا لکه چای از روی فرش شما پاک شود. بهتر است بدانید که در این مواقع حتماً باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فکر پاک کردن لکه چای از روی موکت باشید و نگذارید زمان بگذرد زیرا با این کار باعث می‌شود که لکه خشک شود و به طور کامل رنگ تغییر کند.

یکی از موادی که خاصیت اسیدی دارد و می‌توانید برای پاک کردن لکه چای هم از آن استفاده کنید مربوط به آبلیمو است که از آن به عنوان یک تمیز کننده لکه چای که بسیار قدرتمند است یاد می‌شود. شما باید در ابتدا چای را با استفاده از یک قاشق و یا دستمال از روی موکت خود بردارید و سپس چند قطره آبلیمو را در محل لکه چای بریزید و بعد از گذشت چند دقیقه با یک دستمال مرطوب سطح لکه چای را به طور کامل تمیز کنید تا لکه چای از روی موکت شما به طور کلی برداشته شود.

اگر بعد از انجام دادن این کار همچنان متوجه شدید که لکه چای بر روی موکت شما وجود دارد پیشنهاد می‌شود از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید که قدرت نسبتاً بیشتری دارند و می‌توانند به راحتی لکه‌های سرسخت چای را از بین ببرند‌.

نتیجه گیری

در این صفحه به طور کامل به پاک کردن چای از روی فرش اشاره شد و متوجه شدید که شما می‌توانید برای پاک کردن لکه چای از روی فرش از مواد گوناگونی استفاده کنید تا لکه به طور کامل از فرش خارج شود. شما می‌توانید تمامی سوالات خود را در بخش کامنت از متخصصین قالیشویی جردن بپرسید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهند.

 


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها