You are currently viewing براق کردن فرش
براق کردن فرش

براق کردن فرش

استفاده از جارو برقی اصلی ترین موردی است که می تواند به نو کردن فرش کمک کند و باعث حفظ زیبایی و براق کردن فرش می شود. باقی ماندن گرد و خاک بر روی فرش و نفوذ در الیاف فرش سبب کدر شدن رنگ فرش می‌شود. با گذشت زمان لکه به بافت و رنگ فرش آسیب می رساند.

چگونه فرش خود را بدون شستشو براق کنیم؟

ابتدا به توصیه قالیشویی در صورت وجود هرگونه لکه اعم از رنگ، آدامس روغن، چای و قهوه، لکه خون و…  باتوجه به انواع روش های لکه گیری ،سعی در رفع لکه فرش کنید .

چند راهکار پیشنهادی قالیشویی برای تمیز کردن و براق کردن فرش بدون شستشو:

شامپو فرش  

 برای تمیز شدن بهتر فرش مقداری آب ، شامپو فرش و یا مقداری (شامپو تخم مرغی )را در ظرفی حل می کنیم. با اسفنج تمیز، اقدام به پاک کردن تمامی سطح فرش می کنیم. اگر لکه ای روی  فرش باشد ابتدا آن را پاک می کنیم. سپس تمام سطح فرش را به یک میزان از مایع محلول بالا آغشته می کنیم . در مرحله آخر از یک پارچه تمیز جهت خشک کردن وتمیز کردن استفاده می کنیم. این گونه چرک و آلودگی فرش  کاملااز بین می رودو تمیز و براق شود.

فراموش نکنید این امور را قالیشویی جردن با سال ها تجربه با بهترین کیفیت برای شما انجام می دهد.

مطالب پیشنهادی: شستشوی فرش

جوش شیرین

جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید و روی فرش اسپری نمایید و بگذارید چند ساعت بماند . سپس روی فرش را جاروبرقی بکشید این محلول  جهت برق انداختن فرش دستباف مناسب است.

نشاسته ذرت

 پس از کشیدن شامپو فرش و گذشتن یک ساعت نشاسته ذرت را با نمک مخلوط کرده و روی فرش بپاشید .بعد از  حدود یک ساعت که این مواد بر روی فرش بود سپس با جارو برقی تمامی سطح فرش را جارو کنید.

محلول آب گرم و صابون مایع

با یک پارچه نخی تمیز فرش را با محلول آب گرم و صابون مایع شستشو داده و بعد یک حوله خشک را بر روی سطح فرش بکشید.

محلول صابون، آب گرم و سرکه

یک قاشق صابون در مقداری آب گرم اضافه می کنیم. سپس یک قاشق چای خوری سرکه نیزبه آن اضافه می کنیم. این یک محلول مناسب برای برق انداختن فرش دستباف و ماشینی بدون شستشو است.

البته به یاد داشته باشید ترکیب آب ولرم، سرکه سفید و جوش شیرین برای اکثر لکه ها جواب می دهد.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها