You are currently viewing شستشوی فرش هتل ها و شرکت ها
شستشوی فرش هتل ها و شرکت ها

شستشوی فرش هتل ها و شرکت ها

فرش ها باعث می شوند اداره ها و محل های کار ما حرفه ای تر به نظر برسند اما در شستشوی فرش هتل ها و شرکت ها اشتباهات فاحشی وجود دارند که می توانند باعث کهنه به نظر رسیدن بیش از حد فرشها بشوند.

یکی از این اشتباهات کم جارو برقی کشیدن است.

این اشتباه برای سلامتی فرش مضر است، زیرا تقریبا ۹۰% از کثیفی های فرش خشک است. جارو برقی کشیدن به آسانی کثیفی های خشک را از بین می برد.

به یاد داشته باشید که استفاده از آب اضافی گرد و خاک خشک را مرطوب می کند که پاک کردن آن به مراتب مشکل تر است. به علاوه فرش خیس کثیفی بیشتری را جذب می کند. افرادی که کار نظافت در ساختمان را مدیریت میکنند این موضوع را بایددر نظر بگیرند.

در غیر این صورت فرش آسیب می بیند.  این باعث می شود فرش فرسوده و خاکستری(کثیف) به نظر برسد. به هر جهت رفع کردن گرد و خاک خشک، تنها مشکل نیست.

در طی تمیز کردن های عمقی و زیاد فرش اشتباهات زیاد دیگری نیز ممکن است رخ دهد. مثل: استفاده ی بیش از حد آب و مواد شیمیایی با یکدیگر و همچنین آبکشی ناکافی فرش. اگر مواد پاک کننده باقی بماند به آسانی کثیفی ها را جذب خواهند کرد. این اتفاق معمولا یک اشتباه پر هزینه است.

نظافت غیر اصولی

 هرگونه نظافت غیر اصولی باعث از بین رفتن گارانتی فرش شما می شود. اشتباه دیگر اعمال بیش از حد فشار در طی استخراج عمیق نظافت با آب است. اگر فرشها خیلی مرطوب رها شوند ممکن است منجر به رشد قارچ انگلی و کپک به همراه بوی نامطبوع شود. همچنین میتواند منجر به حادثه شود، به این دلیل که سطح فرش لغزنده می شود.

البته روش های نادرست زیادی با توجه به موارد مورد استفاده وجود دارد.

کپسوله کردن

چه روش نگهداری دوره ای، چه نظافت سطحی و یا نظافت عمیق فرش. نظافت با مرطوبیت کم و یا کپسوله کردن هم ضرر های خاص خودش را دارد. به عنوان مثال مواد شیمیایی مورد استفاده از زیبایی فرش به مرور می کاهد. در این فرایند مواد شیمایی به فرش اسپری می شوند. هنگامی که این مواد متبلور یا “کپسوله” می شوند کثیفی از فرش بیرون می آید.

این روش در مقایسه با دیگر روشها مانند: شستشوی فرش و استخراج آلودگی با آب داغ از آب کمتری استفاده می کنند.

در قالی شویی جردن سفارش شست و شوی انواع موکت و قالی با بافت های مختلف پذیرفته می شودو تمامی اصول شست و شوی فرشهای دست باف به درستی در قالیشویی جردن رعایت می شود.

 جارو برقی کشیدن عمقی قبل از انجام کپسوله کردن امری ضروری است. معمولا مواد شیمایی فقط لکه های روشن را پوشش می دهد. لکه های خشک و یا خاک را به صورت کامل از بین نمی برد. فقط مواد چسبنده آلوده را از بین می برد. کپسوله کردن نباید برای همه ی انواع لکه ها استفاده شود. مانند لکه هایی که در کارخانه ها، رستورانها، سینماها و غیره … ایجاد می شوند. زیرا خاک موجود در طبیعت چرب تر است.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها