You are currently viewing طرح فرش دستباف گلدانی

طرح فرش دستباف گلدانی

در ایران در هر ناحیه طرح های متنوعی بافته می شود. طرح فرش دستبافت گلدانی و  افشان از زیباترین طرح های فرش دستباف ایرانی هستند. فرش دستباف ایرانی در جهان به زیبایی رنگ و طرح معروف است. فرش‌های ایرانی  اکثراَ نقشه‌های گلدار با شاخه‌های پیچک پرپیچ و خم دارند و ترکیب رنگ خیلی زیبا و خیره کننده ای دارند.

طرح گلدانی

فرش‌های طرح گلدانی،  ارزش تاریخی و زیبایی زیادی دارند. یکی از نقوش جامع فرش های ایرانی این نقش است که در همه جا رواج داشته است. در قالی‌ها با این طرح ،گلدان به عنوان خاستگاه است و زمینه داخلی پر است از گل‌ها، برگ‌ها و ساقه‌های زیاد. طرح های گلدانی چون خیلی در قدیم رواج داشته اند هم ارزش هنری دارند هم قدمت تاریخی. این طرح ها از زمان صفویه وارد نقوش فرش ایرانی شدند.

مطالب پیشنهادی: طرح فرش شاه عباسی

مجموعه قالیشویی جردن (ماژیک شهر سابق) از سال 1331 تا کنون مشغول به فعالیت می باشد. در طول 70 سال گذشته، همواره تلاش متولیان این مجموعه بر این بوده است که رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب کنند. استفاده از کادر مجرب و متعهد، رعایت قیمت های منصفانه، استفاده از دستگاه های به روز و کار آمد در شستشوی فرش، حفظ اصول بهداشتی و اسلامی در پاکیزگی فرش از جمله اقداماتی است که قالیشویی جردن در راستای جلب رضایت مشتریان خود انجام می دهد. 

قالیشویی جردن

طرح افشان

با حذف گلدان ، با قرار گرفتن گل ها در جهات مختلف و پراکنده در سطح قالی جلوه ای مدرن پیدا کرده ست. نقش‌ها و اجزاء نقشه طرح افشانی معمولاً در تمامی طرح‌های فرش‌های دستباف ایرانی درهم تنیده و متصل به هم هستند. اما گل‌ها، برگ‌ها و شاخه‌ها در طرح افشان در سراسر زمینه‌ی فرش پخش و از هم جدا هستند .

طرح افشان با هیچ خطی به هم متصل نمی‌شوند. طرح افشان را امروزه ما می توانیم در طراحی دکوراسیون داخلی ببینیم. در طرح افشان با تکرار کردن نقش‌ها  که حالت متمرکز ندارد،بافته می شوند. طرح افشان به دلیل قابلیت ترکیب شدن با محیط پیرامون طرفداران بسیاری در دنیای مدرن دارد.

فرش دستباف افشان به دلیل سبک کلاسیک و قابلیت انطباق با محیط‌های داخلی طرفداران زیادی دارد. طرح های افشان دارای تنوع زیادی هستند و تمام سلیقه از آن بهره می برند.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها