You are currently viewing لکه گیری فرش در منزل
لکه گیری فرش در منزل

لکه گیری فرش در منزل

شستن و لکه گیری فرش در منزل از رسوم قدیمی ما ایرانی ها بوده است. در گذشته دیدن قالی های رنگارنگی که از پشت بام منازل آویزان شده بودند خبر از رسیدن فصل زیبای بهار میدادند.  اگر چه دیگر خبری از آن حال و هوا نیست و امروزه با دیدن ماشین های حمل قالی یاد آن خاطرات زنده می شود.

امروزه این وظایف به عهده قالیشویی ها می باشد.

خدمات قالیشویی

مرکز شستشوی فرش جردن از سال 1331 تا کنون در خدمت همشهریان گرامی بوده است و این وظیفه را به خوبی بر عهده گرفته است.

امروزه قالیشویی به راستی که نقش ویژه ای در پاکیزگی و مراقبت از فرش منازل دارد . دیگر خبری نیست از آخر اسفند هایی که در اکثر منازل قالی خیس کف حیاط پهن میشد که بچه ها هم به شوق آب بازی شلوارشان را بالا میزدند و کاسه به دست به جان قالی می افتادندوحسابی بازی می کردند.

قالیشویی جردن

چرا که دیگر مانند گذشته نه شرایط خانه ها و نه زمان این اجازه را میدهد. قالیشویی جردن با امکانات ویژه فرایند شستشو را به بهترین شکل انجام می دهد. ولی گاهی مواقع در فرش لکه هایی ایجاد می شود که می توانیم در خانه تمیز کنیم و نیازی به قالیشویی نداریم. در این مواقع نیاز به مواد شوینده مناسب داریم تا به فرش آسیبی نرسد و لکه ایجاد شده نیز پاک شود.

ما شعــبه دیگـری نداریــم.

قالیشویی جردن یکی از قدیمی ترین قالیشویی های تهران با شبکه گسترده ای از مشتریان است، همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی از نام “قالیشویی جردن” سو استفاده کنند و حتی وب‌سایت به نام ما راه اندازی کنند. Jordaniran.com تنها وب‌سایت قالیشویی جردن است./.

شوینده خانگی

تهیه شوینده فرش خانگی از خرید شوینده های موجود در بازار خیلی بهتر و با صرفه تر است.

 دستورالعمل تهیه شوینده خانگی

  • دریک لیوان آب سه قاشق شامپو فرش یا مایع ظرفشویی اضافه کرده.
  •  سپس یک قاشق سرکه سفید داخل آن می ریزیم.
  • سرکه سفید اثرات پاک کنندگی بسیار مطلوبی دارد و در قرایند نظافت می تواند بسیار موثر باشد.
  • در آخر هم بهتر است مقدار بسیار کمی وایتکس به میزان چند قطره به محلول اضافه کنیم.

سعی کنید مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. اضافه کردن بیشتر وایتکس ممکن است به فرش یا موکت آسیب برساند. پس اندازه آن را رعایت کنید تا هم تاثیر گذار باشد  و هم آسیبی به فرآیند نظافت نزند . وجود این ماده در شامپو فرش می تواند قدرت پاکیزگی آن را بیشتر کند.

البته بیش از حد از شامپویی که در منزل تهیه کرده اید استفاده نکنید زیرا ممکن است به بافت فرش آسیب برساند. بهتر است که شامپو های فرش خانگی و صنعتی را برای فرش های دستباف بکار نبرید

پیشنهاد ما: فرشهای دستباف خود را برای شستشو و لکه برداری به افراد خبره در قالیشویی جردن بسپارید.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها