You are currently viewing شستشوی صندلی ماشین
شستشوی صندلی ماشین

شستشوی صندلی ماشین

شستشوی صندلی ماشین (Car seat washing) یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید آن را به درستی و با استانداردهای لازم انجام دهید تا خودروی شما به راحتی تمیز شود. در این صفحه قصد داریم راهکارهای شستشوی صندلی خودرو را با جدیدترین روش‌های موجود را به شما بگوییم تا این کار را به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

بهترین روش شست و شوی داخل ماشین

همانطور که می‌دانید تمیز کردن داخل خودرو خود را می‌توانید به کارواش‌های حرفه‌ای بسپارید حتی در بعضی از مواقع هم می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید. اما بهتر است بدانید که خودتان می‌توانید صندلی ماشین و خودرو خود را با استفاده از روش‌های گوناگون و آسانی که وجود دارد تمیز کنید. در ادامه می‌خواهیم درباره شستشوی صندلی ماشین اطلاعاتی را به شما بگوییم پس با ما همراه باشید.

مراحل شستشوی صندلی ماشین

  • به طور خلاصه ابتدا باید از جارو برقی استفاده کنید تا گرد و غبار را از صندلی های ماشین پاک کنید.
  • بعد مقدار کمی از محلول‌های تمیز کننده روی صندلی‌ها بریزید و با کمک برس نرم یا مسواک شروع به پاک کردن لکه ها کنید.
  • پس از آن با استفاده از یک حوله مرطوب تمامی لکه‌ها از صندلی شما تمیز شوند. 

برای اینکه لکه ها راحت تر پاک شوند و پاک کردن آن ها وقت کم تری از شما بگیرد، بهتر است به محض کثیف شدن صندلی ها لکه‌ها را از روی آن بزدایید.

شستشوی صندلی ماشین
شستشوی صندلی ماشین

وسایل لازم برای شستشوی صندلی ماشین

در ابتدا باید بگوییم که به چه وسایلی برای شستشوی صندلی ماشین نیاز دارید تا بتوانید کار خود را به راحتی آغاز کنید. شما برای انجام دادن این کار در اولین مرحله نیاز به یک فرچه و یک مایع ظرفشویی دارید تا بتوانید با استفاده از آنها سطح روی صندلی خودرو را تمیز کنید. همچنین برای شستشوی صندلی ماشین شما نیاز به آب داغ و کمی سرکه هم دارید تا با استفاده از آن سخت ترین لکه‌ها هم از بین برود.

و در نهایت شما برای شستشوی صندلی خودرو نیاز به جاروبرقی و یک دستمال تمیز دارید تا تمامی گرد و غبارهای موجود در صندلی خودرو را از بین ببرید و فرایند تمیز کردن و شستشوی صندلی ماشین را آغاز کنید. به این نکته مهم توجه کنید که فرچه‌ای که برای شستشوی صندلی خودرو و ماشین انتخاب می‌کنید به هیچ عنوان نباید زبر باشد زیرا ممکن است پارچه موجود در صندلی خودرو شما بسیار حساس باشد و در این مواقع باید از یک فرچه نرم استفاده کنید تا به پارچه هیچ آسیبی نرسد.

راهکار های شستشو صندلی خودرو

شستشوی صندلی ماشین یکی از مهم‌ترین کارهایی است که آن را باید به درستی انجام دهید اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه باید آن را به طور تمیز کرد که کیفیت بسیار زیادی پیدا کند و هیچ کثیفی نماند. شما می‌توانید در ابتدا صندلی‌های ماشین خود را جارو بکشید پس باید در اولین قدم تمامی گرد و خاک‌های موجود در صندلی ماشین را با استفاده از جاروبرقی از بین ببرید .پس برای این کار از یک جاروبرقی کمک بگیرید تا خاک‌های موجود در صندلی خودرو از بین برود.

می‌توان نتیجه گرفت که اولین مرحله برای تمیز کردن صندلی ماشین در “شستشوی صندلی ماشین”مربوط به جاروبرقی کشیدن است. بعد از اینکه جاروبرقی را استفاده کردید شما باید بعد از این مرحله از یک لایه نازک مواد شوینده استفاده کنید و مواد شوینده مورد نظر خود را بر روی صندلی خودرو بریزید. شما باید با استفاده از یک ابر صندلی خود را با مواد شوینده تمیز کنید تا هیچ کثیفی در آن باقی نماند.

لیست قیمت قالیشویی

هر ساله اتحادیه قالیشویی تهران نرخ مصوب انواع خدمات قالیشویی را در قالب جدولی در وبسایت خود منتشر می کند. برای مشاهده لیست قیمت قالیشویی امسال دکمه زیر را لمس کنید.

شستشوی صندلی ماشین
شستشوی صندلی ماشین

تمیز کردن صندلی ماشین

بعد از اتمام شستشوی صندلی ماشین در مرحله مواد شوینده شما باید بعد از استفاده از این مواد دوباره از جاروبرقی استفاده کنید. همانطور که گفته شد اولین مرحله این بود که باید از جاروبرقی استفاده کنید تا گرد و غبار موجود در صندلی خودرو از بین برود و بعد از استفاده از جاروبرقی شما باید از مواد شوینده استفاده کنید تا کثیفی‌های موجود در صندلی از بین برود.

بعد از استفاده از مواد شوینده و تمیز کردن آن شما باید دوباره از جاروبرقی استفاده کنید تا لکه‌های موجود در صندلی خودرو از بین برود و همچنین صندلی خودرو خشک شود. بعد از جاروبرقی کشیدن مشاهده می‌کنید که صندلی خودرو با بالاترین کیفیت تمیز شده است و هیچ لکه‌ای در آن باقی نمانده.

مواد برای شستشوی صندلی

یکی از مهمترین سوالاتی که مشتریان از کارشناسان قالیشویی جردن می‌پرسند این است که بهترین مواد شستشوی صندلی ماشین چیست و از چه موادی می‌توان برای شستشوی صندلی خودرو استفاده کرد. در پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که به گفته کارشناسان ما شما می‌توانید از سرکه برای شستشوی صندلی ماشین استفاده کنید. همانطور که می‌دانید سرکه سفید یکی از بهترین مواد برای تمیز کردن پارچه می‌باشد که شما می‌توانید از این مواد برای شستشوی صندلی خودرو هم استفاده کنید.

برای این کار کافی است ۲۵۰ میلی لیتر سرکه را با کمی صابون قاطی کنید و به آن کمی آب گرم اضافه کنید که بهتر است مقدار آن ۴ لیتر باشد. بعد از اینکه این مخلوط را آماده کردید شما باید مقدار کمی از آن را بر روی صندلی خودرو بریزید و با استفاده از یک حوله آن را تمیز کنید تا هیچ کثیفی در صندلی ماشین شما باقی نماند.

لیست قیمت قالیشویی

هر ساله اتحادیه قالیشویی تهران نرخ مصوب انواع خدمات قالیشویی را در قالب جدولی در وبسایت خود منتشر می کند. برای مشاهده لیست قیمت قالیشویی امسال دکمه زیر را لمس کنید.

شستشوی صندلی ماشین

استفاده از جوش شیرین برای صندلی خودرو

مواد بعدی که می‌توانید از آن استفاده کنید مربوط به جوش شیرین است که از آن استفاده بسیار زیادی می‌شود. به گفته کارشناسان و متخصصین قالیشویی جردن شما می‌توانید از جوش شیرین هم برای شستشوی صندلی ماشین استفاده کنید و حتی جوش شیرین باعث می‌شود بوی بد ماشین از بین برود. برای این کار کافی است کمی جوش شیرین را با یک لیتر آب مخلوط کنید و یک لایه نازک از مواد به دست آمده را بر روی صندلی خودرو بریزید و در این مرحله پیشنهاد می‌شود با استفاده از یک مسواک صندلی ماشین را تمیز کنید.

اگر از مسواک برای این مرحله استفاده کنید باعث می‌شود تمامی لکه‌ها از بین برود و حتی سخت‌ترین لکه‌ها را هم می‌تواند از بین ببرد.

تمیز کردن صندلی ماشین با شامپو فرش

یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن صندلی خودرو که امروزه بسیار از این روش استفاده می‌شود مربوط به تمیز کردن صندلی ماشین با استفاده از شامپو فرش می‌باشد. همانطور که می‌دانید امروزه از شامپو فرش برای تمیز کردن فرش و همچنین پارچه های ضخیم استفاده می‌شود که به احتمال فراوان از شامپو فرش برای تمیز کردن مبلمان منزل خود هم استفاده کرده‌اید.

بهتر است بدانید که به گفته کارشناسان قالیشویی جردن شما می‌توانید از شامپو فرش هم برای تمیز کردن صندلی ماشین استفاده کنید و می‌تواند به راحتی لکه‌های صندلی ماشین را از بین ببرد. برای این کار کافی است کمی شامپوفرش را با مقداری آب ترکیب کنید و ترکیب به دست آمده را با استفاده از یک ابر بر روی صندلی خودرو بریزید و آن را به طور کامل تمیز کنید.


سوالات متداول FAQ

  • برای شستشوی صندلی ماشین به چه چیزی نیاز داریم؟

    برای شستشوی صندلی خودرو شما نیاز به جاروبرقی و مواد شیمیایی مناسب دارید.

  • برای از بین بردن لکه های صندلی خودرو چه کاری باید انجام داد؟

    برای از بین بردن لکه های سرسخت شما میتوانید از جوش شیرین برای شستشوی صندلی ماشین استفاده کنید.

  • از چه موادی برای شستشوی صندلی ماشین استفاده کنیم؟

    شما می توانید از شامپو فرش و یا مایع ظرفشویی برای شستشوی صندلی ماشین استفاده کنید.


نتیجه گیری

در این صفحه به طور کامل به نحوه شستشوی صندلی ماشین اشاره شد و متوجه شدید که می‌توانید به روش‌های گوناگون صندلی ماشین خود را بشویید. متخصصین و کارشناسان قالیشویی جردن آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در بخش کامنت همین صفحه می‌باشند شما می‌توانید تمامی سوالات مربوطه را از کارشناسان خبره ما بپرسید.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها