You are currently viewing مزایای قالی دستباف
مزایای قالی دستباف

مزایای قالی دستباف

اگربگوییم فرش دستبافت، هنر است و این هنر فاخر ایرانی را نباید زیر پا انداخت و باید قاب نموده و به آن مباهات کرد ،سخن به گزافه نگفتیم.در اینجا با مزایای قالی دستباف آشنا خواهیم شد.

افرادی هستند که به جای فرش ماشینی دوست دارند از هنر هنرمندان قالی باف ایرانی در خانه هاشان بهره ببرند. این امر علاوه بر مزایای بسیار زیاد استفاده از فرش دستباف به چرخ اقتصاد این مرز و بوم نیز کمک شایانی میکند.

مزایای قالی دستباف

در بافت فرش دستبافت از پشم، پنبه و نخ‌هایی با الیاف طبیعی استفاده می کنند. به این دلیل ویژه در هنگام استفاده از فرش دستبافت دچار حساسیت پوستی نمی شوید.  در فرش دستبافت از نخ رنگ ریزی شده با رنگزاهای طبیعی مانند رناس،حنا، پوست گردو و دیگر رنگ‌های طبیعی استفاده می‌شود.

در این صورت شما مطمئن هستید که  با مواد شیمیایی در ارتباط نیستید. سلامتی‌ شما و خانواده تان مطمئناَ حفظ می شودو به خطر نمی افتد.  فرش دستبافت  هرچه بیشتر مورداستفاده قرار گیرد زیبایی و درخشندگی آن بیشتر می شود.

فرش‌های دستبافت پس از گذشت زمان طولانی دچار افت قیمت نمی‌شود.  هرچه زمان بیشتری از استفاده فرش دستبافت بگذرد، قیمت آن افزایش پیدا می کند. خرید فرش دستبافت  نوعی سرمایه‌گذاری اقتصادی محسوب می شود.

زمانی که شما از فرش ماشینی استفاده می‌کنید، خواه‌ناخواه به علت الیاف مصنوعی به‌کاررفته در آن شاهد الکتریسیته خواهید بود.  در فرش‌های دستبافت، به علت استفاده از الیاف طبیعی الکتریسیته تولید نمی شود. این ویژگی فرش دستباف قابل‌تأمل است.

فرش‌های دستبافت قابل ترمیم و رفو هستند. فرش دستباف همیشه زیبایی و چشم نوازی خاصی دارد و از بین نمی رود. یک رفو گر حرفه ای میتواند نقص فرش بر اثر پوسیدگی یا پارگی را به خوبی رفع کند.

قسمتی که نیاز به رفو شدن دارد مجدداً باید توسط رفو گر بافته و ترمیم شود. برای بافت فرش دستباف از الیاف طبیعی که از پشم گوسفند است استفاده می‌شود.

با خرید فرش دستبافت، به شغل دام‌پروری نیز کمک می شود. بافندگان فرش دستباف که وارث این هنر زیبای ایرانی هستند با رونق این صنعت مشکلاتشان حل خواهد شد. چرخه این شغل با اصالت به خوبی به گردش در می آید.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها