You are currently viewing شستشوی فرش دستباف
شستشوی فرش دستباف

شستشوی فرش دستباف

یکی از عوامل بسیار مهم در امر حفظ و نگهداری هر فرشی ، تمیز نگه داشتن آن میباشد. بدیهی ست شستشوی فرش دستباف اصول و قواعد خاصی را میطلبد. چراکه آلودگی و کثیفی فرش نه تنها سبب کاهش جلوه و زیبایی آن میشود. بلکه ممکن است باعث بروز آسیب ها و خساراتی شود که از ارزش فرش شما نیز بکاهد.

شست و شوی فرش ماشینی و دستباف

طبیعتا همه فرش ها حتی اگر در محیطی مانند خانه نگهداری شوند، باز هم از آسیبهایی چون انواع لکه ها و خرابی ها در امان نیستند.باز هم مجاورت دائمی آنها با هوا به تنهایی سبب آلوده شدن و کثیف شدنشان میشود. بنابراین شست و شوی فرش چه ماشینی و چه دستباف امری کاملا ضروریست.

عدم رعایت این اصول باعث از بین رفتن کیفیت و خصوصیات ظاهری فرش می شود. ذرات گردوغبار موجود در هوا در لابه لای پرز فرش فرو می روند و باعث تیره تر شدن سطح فرش می شود. قاعدتا هرچه فرش شما زمینه روشن تری داشته باشد به شستشوی بیشتری نیز نیاز دارد.

در قالیشویی جردن تمامی اصول شست و شوی فرشهای دستباف به درستی رعایت می شود. 

مرحله غبار گیری از مهمترین مراحل شستن فرش دست باف می باشد. این مرحله قبل از شست و شو انجام می شود.

قالیشویی جردن

 علاوه بر تمیزی بیشتر، با زدودن گرد و غبار و حشرات احتمالی از تار و پود فرش، به طول عمر فرش افزوده می شود.

شست و شو

به طور معمول فرش ها را پس از بافت و پرداخت و قبل از ارایه برای فروش یک بار می شورند. بعد از آن شما به عنوان استفاده کننده ی این کالا در صورت لزوم میتوانید آن را شست و شو دهید.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها