You are currently viewing شستن مبل با بخارشو

شستن مبل با بخارشو

شستن مبل با بخارشو یکی از بهترین روش های شست و شو و تمیز کردن مبلمان است. بخارشو وسیله بسیار مناسب و کاربردی برای شست و شوی مبل ها است.

اگر هنگام تمیز کردن مبل به جنس مبل و نوع لکه توجه کافی را نکنید به نتیجه دلخواه خود نمی رسید. بنابراین لازم است برای این کار اصول خاصی را رعایت کنید. این روش بسیار کاربردی است و در صورت استفاده اصولی از این دستگاه می توانید کار تمیز کردن مبل را تا اندازه زیادی راحت تر کنید.

اصول کار 

با انجام چند مرحله ساده ، می توانید لوازم خانگی خود را در خانه تمیز کنید.

نحوه شستن مبل با بخارشو  بر اساس نوع بخارشو و همین طور نوع پارچه مبل متفاوت است. قبل از استفاده از بخارشو ابتدا دفترچه راهنمای دستگاه  را به دقت مطالعه کنید.  ممکن است بر اساس جنس مبل شما برخی مواد شوینده و همچنین درجه های بالای بخار به مبل شما آسیب وارد کند. مثلا در شستشوی مبل مخمل،به دلیل حساسیت پارچه مخمل باید از درجه بخار متعادل استفاده کرد. بنابراین قبل از هر کاری دفترچه را کامل مطالعه کنید.

اگر نتوانستید اطلاعات کامل را از دفترچه ی راهنما ای فیلم های اموزشی دریافت کنید حتما با افراد مطلع مشورت کنید یا مبل های خود را به یک قالیشویی مطمئن به همراه بخارشوهای صنعتی بسپارید. 

یکی از خدمات متنوع مجتمع قالی شویی جردن، شستشوی انواع مبلمان و تشک در محل است.  رعایت مراحل زیر در  تمیز کردن مبل با بخارشو بسیار موثر می باشد.

شستن مبل با بخارشو

آماده سازی

در اولین قدم برای شما باید با جارو برقی هرگونه گرد و غبار ، زباله ، مواد حساسیت زا ، موی حیوان خانگی ، و آلودگی هایی که ممکن است روی پارچه باشد را تمیز کنید. وقت بگذارید و مطمئن شوید که هر شکافی را تمیز کرده اید. اگر مبلمان دارای بالش یا کوسن است ، آنها را برداشته و از هر طرف آنها جارو برقی بکشید.

همچنین حتماً پشت مبلمان را جارو برقی بکشید.  سعی کنید از اتصالات روی جاروبرقی متناسب با نوع لوازم خانگی که تمیز می کنید استفاده کنید.

از بین بردن لکه ها

اگر لکه های ظاهری روی مبل وجود دارد ، قبل از استفاده از بخارشو آن ها را  پاک کنید. بسیاری از لکه ها مانند مواد غذایی ، خاک و بقیه را می توانید به تنهایی با بخارشو تمیز کنید اما پاک کردن بعضی از لکه‌ها تنها با بخارشو امکان پذیر نیست.  برای این کار در منزل ابتدا باید لکه هایی مثل جوهر ، چای و قهوه و چربی را با روش های مخصوص این لکه ها پاک کنید 

لیست قیمت قالیشویی

هر ساله اتحادیه قالیشویی تهران نرخ مصوب انواع خدمات قالیشویی را در قالب جدولی در وبسایت خود منتشر می کند. برای مشاهده لیست قیمت قالیشویی امسال دکمه زیر را لمس کنید.

انتخاب دستگاه بخارشو

جهت شستن مبل، دستگاه مناسب را انتخاب کنید. انواع بخارشو ها وجود دارد. بهترین بخارشو ها برای لوازم خانگی بخارشو های پارچه و بخارشو های دستی هستند.

  •  از انتخاب بخارشو های بزرگ فرش خودداری کنید. آنها بسیار حجیم هستند و به طور معمول وسیله جانبی جهت تمیز کردن پارچه ندارند.
  •  اگر نمی خواهید بخارشو برای خود بخرید ، می توانید از یکی از فروشگاه ها ، سخت افزارها آن را اجاره کنید.

نحوه استفاده از بخارشو

بخارشوی خانگی دارای یک محفظه نگهداری آب و یک شلنگ مخصوص می‌باشد.  درب محفظه آب دستگاه بخارشوی را باز کرده و با قیف مخصوص آب تمیز را وارد آن کنید. هیچگاه محفظه را لبریز از آب نکنید. از مخلوط کردن ماده شوینده در آب خودداری کنید؛ شستن چند باره ی یک ناحیه راحت تر از آن است که مجبور به شستن ماده شوینده اضافی از پارچه شوید. شستوی را با تمبز کردن کوسن ها آغاز کنید.

بگذارید مبلمان شما خشک شود

پس از تمیز کردن تمام پارچه ها، مبلمان شما برای خشک شدن به زمان نیاز دارد.  شما می توانید با استفاده از پنکه ، باز کردن پنجره ، استفاده از خشک کن، روند خشک کردن را سرعت ببخشید تا سرانجام خشک می شود.

ما شعــبه دیگـری نداریــم.

قالیشویی جردن یکی از قدیمی ترین قالیشویی های تهران با شبکه گسترده ای از مشتریان است، همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی از نام “قالیشویی جردن” سو استفاده کنند و حتی وب‌سایت به نام ما راه اندازی کنند. Jordaniran.com تنها وب‌سایت قالیشویی جردن است./.

جنس پارچه

مبل مخمل

استفاده از بخار و یا آب در شستن مبلمان مخمل خیلی توصیه نمی شود. پارچه این نوع مبلمان به دلیل حساسیت و ظرافتی که دارد، باید به نرمی و با مواد پاک کننده ای که آسیبی به بافت اصلی پارچه وارد نمی کند تمیز شود. بنابراین این کار در این نوع مبل ها مستلزم رعایت دقت بالاست.

مبل پارچه ای

بیشترین کاربرد بخارشو برای مبلمان پارچه ای است. برای این کار بهتر است ابتدا سطح مبلمان را با جاروبرقی از گرد وغبار و آلودگی پاک کنید و سپس در صورت امکان  لکه بری را از روی مبل انجام دهید و بعد از آن تمیز کردن مبل با بخارشو را شروع ‌کنید.

مبلمان چرمی

عدم نفوذ آب به داخل مبلمان چرمی تمیز کردن و پاک کردن لکه از روی این نوع مبلمان را ساده کرده است . اما دمای بالا ، مواد شوینده و آب ممکن است بسته یه نوع چرم به مبل شما آسیب بزند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه و روش های تمیز کردن و مراقبت از ابن نوع مبل حتما مطالعه کنید. 

 اگر چه استفاده از وسایلی مثل بخارشو برای پاک کردن لکه های مبل و فرش کارساز است اما  ممکن است که لکه ها عمیق تر و سخت تر باشند و استفاده از بخارشو تاثیر گذارنباشد. در این مواقع بهتر است از خدمات شستشوی مبل قالیشویی جردن کمک بگیرید. یکی از خدمات متنوع مجتمع قالی شویی جردن، شستشوی انواع مبلمان و تشک در محل است.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها