You are currently viewing پاک کردن لکه قهوه از روی مبل
پاک کردن لکه قهوه از روی مبل

پاک کردن لکه قهوه از روی مبل

اکثر افراد تجربه ریختن چای و قهوه را روی لباس یا مبل را دارند. پاک کردن لکه قهوه از روی مبل (Removing coffee stains from furniture) با ترفند های قالیشویی جردن بسیار راحت است. قهوه یکی نوشیدنی‌های محبوب در سراسر جهان است. میلیون‌ها نفر در دنیا روز خود را با خوردن یک فنجان قهوه  شروع می‌کنند. با این حال، مسئله‌ای که وجود دارد این است که این نوشیدنی‌ لکه‌های سرسختی را از خود به جای می‌گذارند.

اگر مبلمان‌تان گران قیمت است یا می خواهید هیچ اثری از لکه چای باقی نماند ، توصیه می‌کنیم که برای از بین بردن این لکه‌ها، حتما  مبل خود را به  یک قالیشویی مطمئن بسپارید و از خدمات حرفه‌ای آن ها استفاده کنید. یکی دیگر از خدمات متنوع مجتمع قالیشویی جردن، شستشوی انواع مبلمان و تشک در محل است.

اما اگر برای از بین بردن لکه  قهوه از روی مبلمان به دنبال راهکار های خانگی هستید و یا لکه ی قهوه به تازگی ایچاد شده، این مطلب را دنبال کنید. این لکه‌ها بسیار قوی هستند و از این رو نمی‌توان به راحتی آنها را پاک کرد. 

راهکار های پاک کردن لکه قهوه از روی مبل

اگر ناگهان فنجان قهوه از دستتان رها شد سریع دست به کار شوید و تا زمانی که قهوه خشک نشده با چند برگ دستمال کاغذی رطوبت قهوه را بگیرید. نگران نباشید قهوه به این سادگی ها  نفوذ نمی کند و وقت برای تمیز کردن لکه قهوه تازه دارید .ساده ترین راه پاک کردن با دستمال کاغذی است.پس در ابتدا قهوه را به طور کامل با استفاده از دستمال کاغذی خشک کنید و بعد از خشک کردن ،مراحل پاک کردن لکه قهوه از روی مبل را دنبال کنید.

ما شعــبه دیگـری نداریــم.

قالیشویی جردن یکی از قدیمی ترین قالیشویی های تهران با شبکه گسترده ای از مشتریان است، همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی از نام “قالیشویی جردن” سو استفاده کنند و حتی وب‌سایت به نام ما راه اندازی کنند. Jordaniran.com تنها وب‌سایت قالیشویی جردن است./.

روش های پاک کردن لکه قهوه

همانطور که اشاره شد در بعضی از مواقع ممکن است قهوه بر روی مبل منزل شما بریزد و به دلیل اینکه رنگ قهوه بسیار تیره است ممکن است بر رنگ پارچه مبل شما تاثیر بگذارد و باعث ایجاد لکه بر مبل شود. زمانی که مبل شما لکه قهوه افتاد شما باید حتماً به فکر پاک کردن لکه قهوه از روی مبل باشید تا جای آن به هیچ عنوان باقی نماند. برای تمیز کردن لکه قهوه از روی مبل چندین روش گوناگونی با مواد شوینده وجود دارد که در ادامه قصد داریم روش‌های از بین بردن لکه قهوه از روی مبل را به شما بگوییم تا به راحتی بتوانید به پاک کردن قهوه از روی مبل بپردازید.

پاک کردن لکه قهوه با مایع ظرفشویی

برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل باید چند کار مهم را انجام دهید و همانطور که گفته شد چندین روش برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل وجود دارد که می‌توانید آنها را انجام دهید. به گفته کارشناسان قالیشویی جردن آسان‌ترین و بهترین روش برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل مربوط به استفاده از مایع ظرفشویی می‌باشد که معمولاً تمامی مشتریان این کار را برای پاک کردن لکه قهوه انجام می‌دهند.

قبل از استفاده مایع ظرفشویی بهتر است بررسی کنید که آیا پارچه مبل شما به مایع ظرفشویی حساسیت دارد یا خیر و اگر متوجه حساسیت پارچه مبل خود شدید به هیچ عنوان از مایع ظرفشویی استفاده نکنید. روش استفاده از مایع ظرفشویی  بدین صورت است که چند قطره از مایع ظرفشویی را به همراه سرکه با آب مخلوط کنید و محلول به دست آمده را بر روی لکه قهوه بر روی مبل بریزید و با استفاده از یک پارچه آن را تمیز کنید تا لکه به صورت کامل برداشته شود.

لیست قیمت قالیشویی

هر ساله اتحادیه قالیشویی تهران نرخ مصوب انواع خدمات قالیشویی را در قالب جدولی در وبسایت خود منتشر می کند. برای مشاهده لیست قیمت قالیشویی امسال دکمه زیر را لمس کنید.

پاک کردن لکه قهوه از روی مبل با جوش شیرین

اگر از مایع ظرفشویی برای ” پاک کردن لکه قهوه از روی مبل” استفاده کردید اما همچنان متوجه وجود لکه قهوه بر روی مبل منزل خود شدید بهتر است بدانید که در این مرحله نیاز به یک ماده قوی دیگری دارید تا بتواند به راحتی سرسخت‌ترین لکه‌های قهوه را از بین ببرد. روش دوم پاک کردن لکه قهوه از روی مبل مربوط به استفاده از جوش شیرین می‌باشد که قدرت بسیار بالایی برای از بین بردن تمامی لکه‌ها در فرش و یا مبل دارد‌‌.

جوش شیرین ماده‌ای است که معمولاً در تمامی خانه‌ها یافت می‌شود و می‌توانید با استفاده از این ماده به راحتی سخت‌ترین لکه‌های قهوه را از روی مبل پاک کنید. برای انجام دادن این کار کافی است یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب داغ مخلوط کنید تا یک مایع خمیر شکل به دست آید. بعد از به دست آمدن ماده خمیری شکل کافی است آن را بر روی لکه قهوه بگذارید و چند دقیقه به جوش شیرین زمان بدهید تا کار خودش را به خوبی انجام دهد. در این مرحله پیشنهاد می‌شود با استفاده از یک مسواک لکه قهوه بر روی مبل را به خوبی تمیز کنید تا جای این لکه کثیف از بین برود. پیشنهاد می‌شود بعد از انجام پاک کردن لکه قهوه از روی مبل آن را به صورت کامل به سشوار خشک کنید.

پاک کردن لکه قهوه از روی مبل
پاک کردن لکه قهوه از روی مبل

مطالب پیشنهادی: شستن مبل با بخارشو

پاک کردن لکه قهوه از روی مبل با نمک

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن لکه قهوه از روی مبل مربوط به استفاده از نمک خوراکی می‌باشد که همانطور که می‌دانید در همه خانه‌ها موجود است و با استفاده از آن می‌توانید سرسخت‌ترین لکه‌های قهوه را از روی مبل پاک کنید. به گفته وب سایت قالیشویی جردن شما می‌توانید از نمک به همراه سرکه برای تمیز کردن لکه قهوه از روی مبل استفاده کنید. برای این کار کافی است نمک را به همراه کمی سرکه مخلوط کنید و آن را به خوبی هم بزنید تا یک محلول قوی به دست آید.

بعد از ترکیب کردن نمک و سرکه در این مرحله شما باید سطح لکه مبل خود را کمی با آب مرطوب کنید و بعد از مرطوب کردن محلول به دست آمده را بر روی آن بریزید و کمی زمان بگذارید تا نمک به همراه سرکه کار خودش انجام دهد. بعد از گذشت چند دقیقه مشاهده می‌کنید که لکه قهوه به صورت کامل از روی مبل محو می‌شود و شما در از بین بردن لکه قهوه از روی مبل موفق بوده‌اید.

چرا قالیشویی جردن؟

دلیل اینکه مشتریان قالیشویی جردن را انتخاب می کنند چیست؟ فرق ما با بقیه دقیقا در چیست؟ دکمه زیر را لمس کنید.

پاک کردن لکه قهوه از روی مبل با خمیردندان

بهتر است بدانید که خمیر دندان یکی دیگر از مواد عالی و پرقدرت برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل می‌باشد که شما می‌توانید از آن برای این کار استفاده کنید و در تمامی خانه‌ها وجود دارد. به گفته متخصصین قالیشویی جردن استفاده از خمیر دندان می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کند زیرا خمیر دندان‌ها به راحتی می‌توانند لکه‌های قهوه را از روی مبل پاک کند و جزو بهترین تمیز کننده‌ها هم محسوب می‌شوند.

برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل کافی است کمی خمیر دندان سفید کننده را بر روی لکه قهوه که در مبل منزل شما وجود دارد بریزید و بعد از چند دقیقه آن را با مسواک تمیز کنید تا لکه قهوه به راحتی و با بالاترین کیفیت از مبل پاک شود. اگر بعد از استفاده از خمیر دندان متوجه شدید که همچنان لکه قهوه بر روی مبل باقی مانده است بهتر است بدانید که شما باید سراغ روش‌های قبلی که در بالا ذکر شد بروید و با استفاده از جوش شیرین آن را پاک کنید. اما به طور کلی استفاده از خمیر دندان یکی از معروف‌ترین روش‌های پاک کردن قهوه از روی مبل است.

پاک کردن لکه قهوه با آب داغ

اگر وقت برای آماده کردن محلول‌های شوینده برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل را ندارید پیشنهاد می‌شود درابتدا با استفاده از آب داغ به پاک کردن قهوه از روی مبل بپردازید. جالب است بدانید که قهوه به آب داغ واکنش نشان می‌دهد و ممکن است باعث پاک کردن لکه از روی مبل هم شود. برای انجام دادن این کار کافی است آب را به صورت کامل بجوشانید و زمانی که آب به طور کامل جوشید حالا باید مقداری از آب جوش را بر روی لکه قهوه که در مبل شما ایجاد شده است بریزید.

زمانی که آب جوش را بر روی لکه قهوه در مبل خود ریختید در همان لحظه و به سرعت لکه را با استفاده از یک دستمال پاک کنید و آن را به صورت محکم فشار دهید تا هیچ جای لکی در آن باقی نماند. اما بهتر است بدانید که به گفته کارشناسان قالیشویی جردن شما باید قبل از انجام دادن این کار مطمئن شوید که آیا پارچه مبل شما به آب داغ حساس است یا خیر.

اگر پارچه مبلی شما ضعیف و شکننده باشد ممکن است بعد از تماس با آب داغ جمع شود و حالت اولیه خود را از دست دهد و به زبان ساده کیفیت خودش را از دست دهد که نباید به هیچ عنوان این کار را انجام دهید. اما اگر متوجه شدید که پارچه مبلی شما به آب داغ حساس نیست حتماً این روش را که بسیار آسان است امتحان کنید و لکه قهوه را از روی مبل خود پاک کنید.

پاک کردن لکه قهوه از روی مبل
پاک کردن لکه قهوه از روی مبل

پاک کردن لکه قهوه از روی مبل با پاک کننده صابونی

 بهتر است بدانید که پاک کننده‌های صابونی از قوی‌ترین لکه برها محسوب می‌شوند که می‌توانید آن را برای از بین بردن لکه‌های قهوه از روی مبل هم استفاده کنید. اگر می‌خواهید از پاک کننده‌های صابونی برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل استفاده کنید بهتر است بدانید که باید آن را به همراه کمی آب مخلوط کنید و با استفاده از یک برس آن را تمیز کنید. بعد از تمیز کردن لکه قهوه به همراه پاک کننده صابونی شما باید از یک حوله برای تمیز کردن جای لکه استفاده کنید و نگذارید هیچ لکه‌ای از قهوه در مبل خود باقی بماند. پیشنهاد می‌شود بعد از انجام کار خود از یک سشوار برای خشک کردن محل لکه قهوه استفاده کنید.

استفاده از سفیده تخم مرغ برای از پاک کردن لکه قهوه از روی مبل

بهتر است برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل از پاک کننده های طبیعی استفاده کنید. یکی از این ماده ها که معمولا همیشه در یخچال هر خانه ای پیدا می شود، تخم مرغ است. برای تمیز کردن لکه قهوه از روی مبل ابتدا سفیده یک تخم مرغ را جدا کنید و آن را بهم بزنید تا یکنواخت شود. سپس کمی آب گرم به آن اضافه کرده و با یک پارچه یا حوله تمیز از خارج به داخل لکه بکشید و آن را کاملا پاک کنید. در آخر، با حوله نم دار محل لکه را چند مرتبه تمیز کنید تا تخم مرغ ها پاک شوند.

پاک کردن لکه قهوه از مبل کتان

در بعضی از مواقع ممکن است پیش بیاید که قهوه و یا اسپرسو بر روی مبل شما بریزد و اگر پارچه مبلی شما از جنس کتان باشد ممکن است باعث دردسر شود و همچنین لکه به وجود آید که بسیار آزاردهنده است و ظاهر مبل شما را خراب می‌کند. در این مواقع حتماً باید با روش‌های گوناگون مبل کتان خود را تمیز کنید تا لکه قهوه به صورت کامل از روی مبل شما برداشته شود و هیچ اثری از لکه قهوه بر روی مبل کتان شما نماند.

زمانی که قهوه و یا اسپرسو بر روی مبل شما بریزد در کوتاه‌ترین زمان ممکن پارچه مبلی شما قهوه‌ای رنگ می‌شود و اگر به زمان تمیز کردن آن اهمیت ندهید باعث می‌شود که رنگ به صورت ثبات در بیاید و شما به دردسر خواهید افتاد. در این مواقع کافی است از جوش شیرین به همراه سرکه کمک بگیرید و با ایجاد این دو محلول باعث می‌شود سخت‌ترین لکه‌ها هم از روی مبل کتان برداشته شود. برای انجام دادن این کار کافی است سرکه و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید و آن را بر روی پارچه مبلی بریزید تا به طور کامل لکه برداشته شود. محلول به دست آمده را بر روی پارچه کتان مبل بریزید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را با دستمال پاک کنید تا لکه قهوه از روی مبل برداشته شود.

چند نکته مهم برای پاک کردن لکه قهوه

  • وازلین نیز برای تمیز کردن لکه چای و قهوه از روی مبلمان کاربرد دارد. کافی است که به جای آب در ترکیبات بالا از وازلین استفاده کنید. آن وقت دیگر به راحتی می‌توانید اسکاج را روی مبلمان حرکت دهید.
  • آب لیمو مفید است و به خاطر داشته باشید از حوله پنبه ای یا دستمال نرم تمیز استفاده کنید.
  • این روش‌ها را آنقدر تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

این ها چند روش خانگی و ساده برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل هستند. اما اگر از نتایج راضی نیستید و اگر این لکه ها از بین نرفتند یا ردی از آن ها به جا ماندنگران نباشید. می‌توانید با یک قالیشویی حرفه ای و معتبر تماس بگیرید.قالیشویی جردن با روش های پیشرفته و مقرون به صرفه به شستشوی مبلمان در محل می پردازد.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل به نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی مبل اشاره شد متوجه آن شدید که روش های گوناگونی برای انجام دادن این کار وجود دارد.شما می توانید تمامی سوالات مربوطه درباره تمیز کردن لکه قهوه را در بخش کامنت از کارشناسان قالیشویی ایرانیان بپرسید.


کامنت بگذارید

اینجا به کامنت ها پاسخ داده می شود!

نگران جواب سوالات خود نباشید، کافی ست سوالات خود را با ما در جریان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید، معمولا کمتر از 12 ساعت پاسخ کامنت ها درج می شود. هر سوالی دارید را از ما بپرسید.


5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها